خبرگزاری کار ایران

کاتب در گفت‌و‌گو با ایلنا:

قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری افزایش نمی‌یابد

قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری افزایش نمی‌یابد
کد خبر : ۶۲۴۸۹

قانون هدفمندی یارانه‌ها همچون سال گذشته در کشور اجرا خواهد شد/ نگاه و تفکر تیم اقتصادی دولت در بودجه ۹۲ یک نگاه تورمی است/ سازمان برنامه ریزی کشور بار دیگر احیا خواهد شد/قانون برنامه بودجه در کشور اصلاح می‌شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نمایندگان مجلس به دنبال این نیستند که در سال جاری قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهند زیرا معتقدند این امر باعث تورم جدید در کشور خواهد شد.

غلام رضا کاتب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با بررسی بودجه سال ۹۲ کل کشور در مجلس گفت: با توجه به اینکه بخش عمده بودجه ۹۲ کل کشور در دولت بعدی اجرا می‌شود و نمایندگان در صدد هستند بودجه‌ای را تصویب کنند که با بودجه مصوب شده بتوانیم به مطالبات مردم پاسخ دهیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: نگاه و تفکر تیم اقتصادی دولت در بودجه ۹۲ یک نگاه تورمی است و اعضای کمیسیون تلفیق نیز به دلیل پاره‌ای از موارد تورمی بودجه کلیات بودجه را رد کرداند.

عضو کمیسیون تلفیق در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آینده باید دولت قانون مدار را در کشور اجرا کند و مردم نیز باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که رعایت و اجرای صحیح قانون هدف اصلی وی در طول چهار سال آینده باشد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان مجلس برای اینکه دولت‌های بعدی بتوانند بودجه مدون را به مجلس معرفی کند در تلاش است تا سازمان برنامه ریزی کشور را بار دیگر احیا کنند و رئیس دولت آینده باید در این راستا برنامه‌های خود را با مردم و نمایندگان مطرح کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه بیان کرد: اصلاح قانون برنامه بودجه از دیگر برنامه‌های مجلس در خصوص نحوه ارائه بودجه دولت به مجلس است و در نظر دارد در این زمینه برنامه ریزی کند که اگر دولت لایحه بودجه را به موقع به مجلس ارائه نکرد نمایندگان با وی چه برخوردهای قانونی و حقوقی انجام دهند و دولت نیز در این زمینه باید بطور شفاف با مردم و نمایندگان صحبت کند.

وی افزود: اگر فردا نمایندگان مجلس کلیات بودجه در صحن علنی را به تصویب نرساندند این لایحه به دولت ارجاع داده خواهد شد و دولت مکلف است ظرف یک هفته در خصوص افزایش نقدینگی‌ها و وابستگی بودجه به نفت که از موارد اختلاف برانگیز نمایندگان با دولت است را اصلاح کرده و در اختیار نمایندگان قرار دهد و اصلاح این موارد نیازمند ارائه لایحه چند دوازهم دیگری نیست زیرا بیشتر از یک هفته وقت دولت را نخواهد گرفت.

کاتب اظهار داشت: نمایندگان مجلس در نظر دارند تا سال جاری نیز قانون هدفمندی یارانه‌ها را همچون سال گذشته در کشور اجرا کنند و یارانه پرداختی به ملت نیز‌‌ همان مبلغ ۴۵۵۰۰ تومان خواهد بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز