خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است

بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن است
کد خبر : ۸۸۳۵۰

اگر جامعه با قرآن مأنوس شود و به آموزه‌های آن عمل کند، دیگر نگران هجمه های فرهنگی دشمن نخواهیم بود.

ایلنا: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان توجه به معنویات و بهره گیری از آموزه‌های قرآن را یکی از بهترین راه‌های مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان دانست.

قباد میمنت آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از سنندج اظهار داشت: در استان کردستان شورای توسعه و ترویج فرهنگ فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه باید تمامی سازمان‌ها در راستای تبلیغ و ترویج احکام الهی گام بردارند، افزود: اگر جامعه با قرآن مأنوس شود و به آموزه‌های آن عمل کند، دیگر نگران هجمه‌های فرهنگی دشمن نخواهیم بود.

میمنت آبادی با اشاره به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در استان کردستان، تصریح کرد: دو محفل بزرگ جزء خوانی قرآن کریم هر روز در شهر سنندج و بیجار اجرا می‌شود که محفل شهر سنندج در مسجد جامع ساعت ۵ و نیم به صورت زنده از شبکه استانی کردستان پخش شده و محفل بیجار نیز از رادیو پخش می‌شود.

وی به اجرای برنامه اعزام کاروان نور اشاره کرد و گفت: این کاروان متشکل از قاریان، فعالان قرآنی و گروه‌های تواشیح بوده که به محافل انس با قرآن کریم اعزام شده و برای امسال تدارک حضور کاروان‌های نور را در شهرستان‌ها نیز فراهم کرده‌ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: رمضان سال جاری دوازدهمین نمایشگاه آثار علوم قرآنی از ۲۹ تیر تا پنج مرداد ماه در نگارخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج برپا می‌شود.

وی دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان را برگزاری ۵۰ کلاس آموزش روخوانی، روان خوانی، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن در سراسر استان و برگزاری طرح قرآنی ۱۴۴۷ با محوریت حفظ جز ۲۹ در ۵۰ کلاس در سراسر استان عنوان کرد.

میمنت آبادی ادامه داد: دیدار فعالان قرانی استان در دهه سوم ماه مبارک رمضان با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، اعزام مدیران، مربیان و اعضای مؤسسات قرآنی برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و اجرای ۳۰ برنامه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای آموزش قرآن کریم در صدا و سیمای استان کردستان از دیگر برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان است.

وی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه امروز هیئتی از قاریان و اساتید قرآنی استان کردستان برای دیدار مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به محفل قرآنی اولین روز ماه رمضان اعزام شده‌اند، یادآور شد: سال گذشته طرح تعویض قرآن‌های مندرس را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان انجام دادیم که امسال نیز این طرح باقوت اجرا می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز