خبرگزاری کار ایران

انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید

انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید
کد خبر : ۸۸۱۶۴۲

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سعید سیف (مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) درباره انتخاب طرح‌های ۱۱ دانشگاه برای رونق تولید در کشور گفت: قرار شد طرح‌هایی جهت رونق تولید استان‌ها در نظر گرفته شود از این رو طرح‌های موفق  شناسایی و معرفی شدند.  هدف ما این بوده که در هر استان حداقل ۲ تا ۳ طرح عمده که مشخص شده‌اند معرفی شوند.

وی ادامه داد: تشویق و تقدیر در  خیلی از استان‌ها که کارهای خوبی ارائه داده بودند، انجام شد. فصل شناسایی و معرفی طرح های برگزیده را ما از حدود فصل بهار انجام دادیم و در اکثر استان‌های جلساتی در این خصوص برگزار شد که بعد ها  طرح‌ها را به وزارت علوم معرفی کردیم‌. طرح های برگزیده شده حدود ۵۲ طرح هستند که در نهایت ۱۱ طرح ممتاز از میان آنها انتخاب شد.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کمیته داوری که پیشتر تشکیل شده بود این ۱۱ طرح را انتخاب کرد و داوران نیز به نتیجه رسیدند تاثیرپذیری این طرح‌ها زیاد است.دانشجویان دیگر نیز می‌توانند از طرح‌های برگزیده الگوبرداری کنند. امیدواریم وزارت علوم بتواند مشوق‌های مالی حداقلی برا این طرح‌ها ارائه کند. 

سیف  خاطرنشان کرد : یکی از این طرح‌ها به عنوان مثال در استان خوزستان بوده که درباره لوله‌های گاز استان خوزستان است و همین نمونه‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه‌های ما با محیط اطراف و مسائل مشکلات منطقه همخوانی دارند. در واقع این طرح‌ها بر اساس نیازها و چالش‌های سطح منطقه هستند. قرار بود طی یک مراسم طرح‌های برگزیده معرفی شوند که به علت شیوع کرونا ویروس این برنامه متوقف شد و در آینده حتما معرفی می‌شوند.

او افزود: این مسئله باید فرهنگ سازی شود و بحث پشتیبانی از طرح های خوب  دانشجویان مورد استقبال و حمایت قرار بگیرد.  از طرفی طی یک دهه گذشته ما تلاش کرده‌ایم کنوانسیونی برای حمایت از مقاله ‌های دانشجویی و تمرین کارهای پژوهشی صورت بگیرد. امید این است که همه این طرح‌ها تقاضا محور و موثر باشند. 

سیف بیان کرد: به نظر ما الگوی طرح‌های برگزیده و ممتاز به راحتی می‌تواند در صنعت‌های مختلف از جمله صنعت نفت و خودروسازی استفاده شود که البته تا حدی نیز شروع شده است. ما همچنین در زمینه محیط زیست نیز با هماهنگی سازمان محیط زیست برنامه‌های خوبی برای کاهش آلودگی‌های ناشی از صنایع ارایه کردیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز