خبرگزاری کار ایران

پایان بررسی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران/ ابراز امیداوری نسبت به موافقت هیات تطبیق

پایان بررسی بودجه سال  ۹۹ شهرداری تهران/ ابراز امیداوری نسبت به موافقت هیات تطبیق
کد خبر : ۸۸۰۷۱۴

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اتمام بررسی بودجه ۹۹ شهرداری تهران ابراز امیدواری کرد که هیات تطبیق نسبت به آن موافقت کرده و هرچه سریعتر در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در پایان دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اتمام بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران گفت: حدود ۲ الی ۳ هفته است که اعضای شورا درگیر بررسی بودجه شهرداری هستند و علیرغم مشکلاتی که بیماری کرونا ایجاد کرده، کمیسیون‌ها بودجه را بررسی و طی جلسات تلفیق و صحن توانستیم بودجه سال ۹۹ شهرداری را به تصویب برسانیم و این مصوبه به فوریت به هیئت تصویب ارسال می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران ضمن ابراز امیدواری نسبت به تایید نهائی بودجه ۳۰ هزار و ۵۴۷ میلیاردی شهرداری تهران در سال ۹۹  توسط هیئت تطبیق گفت: امیدواریم هرچه سریعتر این بودجه در اختیار شهرداری قرار گیرد و شهرداری تهران نیز تلاش ویژه خود را برای کسب درآمد پیش بینی شده انجام دهد تا شاهد سال پرباری باشیم.

وی در خصوص بررسی طرح دو فوریتی فروش برخی املاک شهرداری تهران نیز گفت: یکی از مشکلات شهرداری بالا رفتن قیمت املاک بود که برخی از معاملات بیش از سقف اختیارات شهرداری بود. پیشنهاد شد سقف اختیارات را افزایش دهند و شهردار با آن موافقت نکرد و اعلام شد مواردی که نیاز به مجوز داشته باشد، در صحن مطرح شود و امروز طی دو فوریتی، ۱۱ ملک مورد بررسی قرار گرفت که جز فروش ساختمان اطلاعات با فروش باقی املاک، موافقت شد و شهرداری می‌تواند با تهاتر و فروش این اموال، درآمدهای مورد نیاز خود را کسب کند.

هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شهرداری تهران برای کسب درآمد و حل مشکلات خود مجبور به ملک فروشی شده، آیا می‌تواند در سال آینده ۳۰ هزا رو ۵۴۷ میلیارد کسب درآمد داشته باشد، گفت: این سوال سختی است ولی بودجه شهرداری براساس بودجه نقد و غیر نقد تعریف شده و در بخش نقد، تهاتر و فروش املاک هم پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر درپاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا امکان داشت ملک اقدسیه به جای فروش به مکانی برای درآمدزایی شهر تهران تبدیل شود؟ گفت: در مورد ملک اقدسیه صحبت نمی‌کنم زیرا فروش آن در صحن رأی آورده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز