خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در وزارت بهداشت:

عامل اصلی انتقال ویروس کرونا هنوز مشخص نیست/ قرنطینه ۵۰ میلیون نفر در چین

عامل اصلی انتقال ویروس کرونا هنوز مشخص نیست/ قرنطینه ۵۰ میلیون نفر در چین
کد خبر : ۸۶۶۸۵۶

رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: دوره کمون بیماری حدود هفت روز است و تب، سرفه، گلو درد، درد عضلانی، آب ریزشبینی، سر درد و بدن درد از علائم این بیماری محسوب می‌شوند و در مواردی تهوع و اسهال بروز می‌کند.

به گزارش ایلنا، «حسین عرفانی» رئیس اداره مراقبت  مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت درباره ویروس کرونا که در چین شیوع پیدا کرده است، اظهار کرد:  ویروس کرونا ۲۰۱۹ در چین شیوع پیدا کرده است و تاکنون... نفر را گرفتار کرده و عامل مرگ...نفر شده است. 

وی اظهار کرد: این بیماری برای نخستین بار در شهر ووهان چین گزارش شده و تاکنون موجب قرنطینه چند شهر و بیش از ۵۰ میلیون چینی شده است.

عرفانی گفت: پیش بینی ها مبنی بر آن است که 10 هزار نفر در چین به ویروس کرونا ۲۰۱۹ مبتلا شده باشند.

او بیان کرد: هنوز عامل اصلی انتقال ویروس مشخص نیست و گمانه‌زنی‌های بسیاری برای منشا آن وجود دارد اما این ویروس این توان را دارد تا از راه تنفس از فردی به فرد دیگری منتقل شود.

عرفانی گفت: سازمان جهانی بهداشت  ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بین المللی قلمداد کرده و در چین وضعیت بحرانی اعلام شده است.

او با اشاره به علائم ویروس کرونا ۲۰۱۹ اظهار کرد: دوره کمون بیماری حدود هفت روز است و  تب، سرفه، گلو درد، درد عضلانی، آب ریزشبینی، سر درد و بدن درد از علائم این بیماری محسوب می‌شوند و در مواردی تهوع و اسهال  بروز می‌کند.

روش تشخیص ویروس کرونا ۲۰۱۹

عرفانی با اشاره به روش تشخیص ویروس کرونا ۲۰۱۹ گفت: کیت تشخیص ویروس کرونا ۲۰۱۹ در کشور آلمان تولید شده است و ما نیز پس از شیوع ویروس در چین و گسترش آن برای تهیه کیت اقدام کرده‌ایم و   آزمایشگاه مرجع سلامت برای شناسایی ویروس کرونا ۲۰۱۹ آمادگی دارد.

رئیس اداره مراقبت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  مراقبت‌های  مرزی برای پیشگیری از بروز بیماری ناشی از ویروس کرونا صورت گرفته و تیم‌های بهداشتی در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر هستند.

عرفانی افزود: در سایر مبادی ورودی به کشور که احتمال دارد پس از سفر به چین به کشور دیگر رفته و از آنجا به ایران سفر کرده باشند نیز تدابیر بهداشتی اندیشیده شده است.

عرفانی ادامه داد: با توجه به اینکه هموطنان ایرانی به کشور چین و سایر کشورهایی که در آن‌ها ویروس کرونا گزارش شده است رفت و آمد دارند، توصیه می‌شود که علائم و راه‌های انتقال بیماری را بشناسند و در صورت بروز هر گونه علامت  مشکوک به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآوری کرد: در سال ۲۰۰۳ نوع خطر ناک ویروس کرونا به نام سارس در چین شناسایی شد و موارد مثبت آن در زمان کوتاهی از ۲۷ کشور دنیا گزارش شو و نهایتا خوشبختانه طی مدت چند ماه به سرعت کنارل گردید، در ایران شماری از موارد ابتلا به کرونا ویروس مرس (نوع دوم خطر ناک کرونا ویروس که حدود هفت سال پیش شناسایی شد و در کشورهای حاشیه جنوبی خلزج فارس بیشترین تعداد آن گزارش شده است) ثبت شده اما تاکنون استقرار و طغیان  بیماری را نداشته‌ایم و  به موقع از انتقال بیماری به دیگران جلوگیری شده است و در مورد ویروس جدید کرونا ۲۰۱۹ (سومین نوع خطرناک کرونا ویروس) نیزخوشبختانه تاکنون مورد ابتلا  در ایران نداشته ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز