وزیر آموزش و پرورش در منطقه تبادکان مشهد:
تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود
وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از منطقه تبادکان مشهد باحضور در جمع همکاران فرهنگی گفت: تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود.
به گزارش ایلنا، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در سفر به خراسان رضوی از دبستان باقریه در منطقه تبادکان مشهد بازدید و در جمع معلمان اظهار کرد: افکار و اندیشهها و تلاش معلمان از سرمایه های اصلی آموزش و پرورش است که می تواند حرکت های بزرگی انجام دهد و نسلی را تربیت کند که در آینده برای کشور مفید باشند.
وی با اشاره به ظرفیت های عظیم معلمان افزود: تمام مشکلاتی که امروز مطرح می شود از دید ما هم پنهان نبوده است .
حاجی میرزایی تصریح کرد : آثار نقایصی که امروز وجود دارد می تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که کمی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می دهد.
وی گفت: مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود بوده و با جامعه اطراف خود ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.
وی ادامه داد: بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ درحدود ۲۳ درصد رشد داشته است اما علیرغم این افزایش همچنان قادر به پرداخت همه معوقات نیستم.
عضو کابینه تدبیر و امید تصریح کرد : تلاش می کنیم به تدریج چالش ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.
وی درخصوص مشکلات کمبود فضا و نیروی انسانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله منطقه تبادکان اظهار کرد : چند استان باتوجه به تعداد بالای دانش آموز سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و بر همین اساس تمام تمرکز ما رساندن آن ها به سرانه میانگین کشوری است.
حاجی میرزایی با تقدیر مجدد از تلاش های معلمان ، روحیه سرزندگی و خلاقانه آن ها را بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت دانست و گفت : آموزش و پرورش می تواند با همراهی و اندیشه معلمان خود برمشکلات پیروز شود.