رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
اهداف متعالی سند تحول بنیادین در لایههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در نشست صمیمی پژوهشگران و فرهنگیان استان ایلام اظهار کرد: تربیت فرایندی دوسویه برای تکوین و تعالی هویت است و باید اهداف متعالی سند تحول بنیادین، در لایحههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ شود.
به گزارش ایلنا، علی ذوعلم در نشست با پژوهشگران و فرهنگیان استان ایلام اظهار کرد: تربیت فرایندی است دوسویه برای تکوین و تعالی هویت و هدف آن رسیدن دانش آموزان به یک هویت مطلوب است و در همین راستا باید اهداف متعالی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش در لایههای زیرین تعلیم و تربیت لحاظ گردد.
وی ضمن تأکید بر اهمیت مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزشوپرورش گفت: در تعلیم و تربیت واقعی و اثرگذار شناخت وضع موجود و محدودیتها و نیازها و شناخت مبانی نظری ضروری است.
معاون وزیرآموزشوپرورش افزود: پژوهشهای انجامگرفتهباید مرتبط با مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزشوپرورش باشد و پژوهشگران باید مبانی نظری و فلسفی سند تحول بنیادین را در پژوهشهای خود بهصورت عمیق موردبررسی و متناسب با توان خود در عرصه تعلیم و تربیت به کار بگیرند.
ذوعلم ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزشوپرورش اندیشه تربیتی است که باید روی آن تفکر و تأمل شود و باید در مراکز تربیتمعلم و دانشگاههای فرهنگیان بهصورت عمیق موردبحث و بررسی قرار گیرد.