خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در جمع خبرنگاران:

اطلاع‌رسانی درباره گورخواب‌های شهریار کاری غیراخلاقی بود!

استاندار تهران با بیان اینکه در خبر‌ها گفته شده است که گورخواب‌های شهریار نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، گفت: این اطلاع‌رسانی، کم لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است؛ چراکه این افراد از معتادان متجاهر بودند و جمع‌آوری شدند. امیدواریم سایر معتادان متجاهر نیز با کمک سایر بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری شوند.

به گزارش ایلنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان تهران درباره گورخواب‌های شهریار توضیح داد و گفت: این افراد از معتادان متجاهر بودند و قبرستانی که آن ها میخوابیدند، دارای نگهبان است و کنترل می‌شود. در حال حاضر این افراد جمع‌آوری شدند و به کمپ شهرستان شهریار منتقل شدند.

وی افزود: به فرماندار شهریار تاکید کردم که با توجه به ظرفیتی که برای شرق و غرب استان تهران جهت جمع‌آوری معتادان داده شده، نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان اقدام کنند. با افزایش همکاری نیروی انتظامی و با توجه به سردی هوا، جمع‌آوری این افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشمی با بیان اینکه در خبر‌ها گفته شده است که این افراد نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، گفت: این اطلاع رسانی، کم لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است؛ چراکه این افراد از معتادان متجاهر بودند و جمع‌آوری شدند. امیدواریم سایر معتادان متجاهر نیز با کمک سایر بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری شوند.

کتک زدن گورخواب‌ها هنگام جمع آوری آنها مورد تایید نیست

استاندار تهران درباره برخورد خشونت‌آمیز با این افراد، توضیح داد و گفت: بسیاری از این افراد از رفتن به کمپ‌ها خودداری می‌کنند به همین دلیل، هنگام جمع‌آوری مقاومتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد اما در مورد گورستان نصیرآباد به هیچ عنوان در جمع‌آوری آن‌ها، کتک زدن  مورد تایید نیست؛ چراکه این افراد بیمار هستند و باید با آن‌ها به شکل بیمار برخورد کنیم. امیدواریم با سیاست‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده، این مشکل مرتفع شود.

11 هزار ظرفیت برای سم زدایی معتادان داریم

استاندار تهران با بیان این مطلب که در ابتدای دولت یازدهم برای سم‌زدایی افراد متجاهر تنها ۴۰۰ ظرفیت در کمپ شفق وجود داشت، بیان کرد: این کمپ به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شد، اما در حال حاضر تا ۱۱ هزار نفر ظرفیت برای سم‌زدایی معتادان متجاهر استان تهران امکانات داریم.

هاشمی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰۰ هزار نفر در استان تهران تحت درمان هستند، افزود: متاسفانه نیمی از معتادان متجاهر استان تهران از سایر استان‌ها به تهران می‌آیند که یکی از معضلات اصلی تهران محسوب می‌شود.

۵۵۰۰ نفر از متکدیان شهر تهران جمع‌آوری شده‌‌اند

وی درباره جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵۰۰ نفر از متکدیان شهر تهران جمع‌آوری شده‌ اما بخشی از متکدیان این شهر کودکان هستند که شرایط خاصی دارند و در جمع‌آوری آن‌ها مشکلات قانونی وجود دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه عده‌ای به صورت دستفروش هستند که به لحاظ قانونی متکدی محسوب نمی‌شوند و در واقع این اختلاف برداشت از قانون کار را کمی پیچیده کرده است، خاطرنشان کرد: در جمع‌آوری متکدیان در شناسایی و برخورد جدی با باندهای ساماندهی متکدیان تاکید بسیاری داریم چراکه این‌ افراد حرفه‌ای هستند.

کد خبر : ۴۴۲۵۷۸