خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

فعالیت 35 هزار نیروی متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش

فعالیت 35 هزار نیروی متخصص تربیت بدنی در آموزش و پرورش
کد خبر : ۴۴۱۶۸۶

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از فعالیت 35 هزار نیروی متخصص تربیت بدنی درآموزش و پرورش سراسر کشور خبرداد و گفت: 33 هزار نفر ازاین نیروها در مدارس به عنوان دبیر تربیت بدنی فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی درآیین افتتاح دوره اصول طراحی آموزشی در شیراز، اظهارکرد: به منظور افزایش میزان فعالیت های حرکتی دانش آموزان درمدرسه و خارج از آن، ملزم به افزایش فعالیت های تربیت بدنی درمدارس هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش،با بیان این که طرح ها و برنامه های متنوعی در حوزه تربیت بدنی و سلامت در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: این برنامه ها بر اساس اسناد بالا دستی، ضرورت ها و توجه به نتایج تحقیقات ملی در زمینه سطح سلامت افراد جامعه طراحی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 35 هزار متخصص تربیت بدنی درآموزش و پرورش فعال هستند که 33 هزار نفر ازآنان در  مدارس به عنوان دبیر تربیت بدنی مشغول می باشند .

حمیدی با اشاره به افزایش ساعات درس تربیت بدنی در مدارس دوره متوسطه دوم، افزود: این امر موجب شده تا در مجموع کلاس های درس تربیت بدنی از21 ساعت به 24 ساعت افزایش یابد و برای پوشش این 3 ساعت افزوده شده در2 سال آینده با کمبود 4 هزار نیروی تربیت بدنی در مدارس مواجه خواهیم شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش با بیان این که 21 درصد دانش آموزان در سال91، با چاقی و افزایش وزن مواجه اند، ادامه داد: المپیاد ورزشی درون مدر سه ای، ورزش صبح گاهی، حیاط پویا و ... در راستای افزایش فعالیت های حرکتی دانش آموزان در مدارس برگزار می شود .

حمیدی با بیان این که دانش آموزان درساعات درس تربیت بدنی آموزش های لازم را فرامی گیرند، افزود: دانش آموزان این آموزش ها را در فعالیت هایی همچون المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای، ورزش صبح گاهی و حیاط پویا  به رقابت و تمرین می گذارند .

گفتنی است؛ بیش از 230 تن از کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی ادارات کل، شهرستان ها و مناطق آموزشی آموزش و پرورش استان های جنوبی کشور شامل استان های اصفهان، یزد، بوشهر، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، به میزبانی استان فارس در مدت دو روز در دوره اصول طراحی آموزشی درس تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی شرکت داشتند .

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز