خبرگزاری کار ایران

تخریب بیش از 20 کوره زغالگیری در تهران

تخریب بیش از 20 کوره زغالگیری در تهران
کد خبر : ۳۸۹۵۳۸

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از تخریب و پاکسازی بیش از 20 کوره زغالگیری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست، شیدا اکار با اشاره به اینکه این کوره های غیر مجاز موجبات آلودگی هوا، تهدید علیه بهداشت و سلامت شهروندان ،تغییر کاربری اراضی، تخریب خاک و گونه های گیاهی را فراهم  می آورند ، افزود: به دنبال شناسایی 7 حلقه کوره زغالگیری توسط اکیپ کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و فرمانداری ، اخطاریه زیست محیطی 48ساعته برای متخلفین صادر و ابلاغ شد.

وی گفت: به دلیل عدم توجه متصدیان کوره ها به اخطاریه شفاهی و کتبی صادره ، روز گذشته با دستور مقام قضایی و با حضور معاونت فنی وعمرانی فرمانداری ، شهردار نسیم شهر ،رییس کلانتری 12 بوستان و کارشناسان و عوامل اجرایی ادارات ذیربط، بیش از 20 کوره زغال تخریب و جمع آوری شد. 
 
اکارتصریح کرد: تعداد کوره های زغال شناسایی شده در هفته گذشته 7حلقه بوده که در زمان تخریب مشخص شد که متصدیان کوره ها اقدام به افزایش کوره ها در قسمت های مختلف حریم رودخا�ه فصلی سالور نموده و بدون توجه به اخطاریه فرمانداری ، شهرداری و محیط زیست همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند که در زمان حضور اکیپ تخریب ، کلیه موارد شناسایی و نسبت به تخریب و پر کردن آنها اقدام شد ، همچنین زغالهای تولیدی و چوب های آماده به تولید ، توسط شهرداری جمع آوری گردید. 
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان ضمن ابراز خرسندی از اقدام صورت گرفته و تقدیر از مجموعه قضایی ، فرمانداری و شهرداری شهرستان، تاکید کرد: حضور تمامی دستگاههای ذیربط و توجه مسئولین به مقابله جدی با عوامل آلاینده محیط زیست باعث دلگرمی است و مسلما ادامه این همکاری  ، ایجاد منطقه ای ناامن برای متخلفین را در پی خواهد داشت.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: فعالیت این کوره ها به تازگی و در طول یک ماه اخیر و با استفاده از اراضی پست و مسیل رودخانه سالور آغاز گردیده که اقدام به موقع مسئولین از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل آورد و مسلما گشت و بازدید مستمر آتی نیز در این خصوص ضروری بوده و در برنامه کاری این اداره خواهد بود.  

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز