خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی مطرح شد؛

صدور گواهینامه رانندگی آسان شده است/بیشترین تصادفات مربوط به کسانی است که اخیرا گواهینامه گرفته‌اند

صدور گواهینامه رانندگی آسان شده است/بیشترین تصادفات مربوط به کسانی است که اخیرا گواهینامه گرفته‌اند
کد خبر : ۳۲۲۷۶۱

نماینده دادستانی کل کشور در جلسه امروز کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی گفت: طی چند سال گذشته مقررات کمی در خصوص صدور گواهینامه وضع کردیم که متاسفانه باعث افزایش صدور گواهینامه به وسیله موسسات مربوطه و عدم کنترل بر ‌آن‌ها در این خصوص شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نماینده دادستانی کل کشور در جلسه امروز کمیته پیشگیری‌های امنیتی و انتظامی با اشاره به تصویب لایحه پیشگیری از وقوع جرم گفت: این لایحه می‌تواند راهگشا باشد و ما به دنبال کاهش تصادفات و پیشگیری از آن هستیم.

وی با طرح این سوال که در بخش امنیتی و انتظامی کدام دستگاه‌ها می‌توانند در کاهش تصادفات کمک‌کننده باشند، ادامه داد: در وقوع یک تصادف مثلث انسان، راه، خودرو تاثیرگذار است و ما باید بررسی کنیم که مباحث امنیتی و انتظامی بر کدام ضلع تاثیرگذار‌تر است.

وی با تاکید بر اهمیت صدور گواهینامه در بخش مرتبط با انسان اظهار کرد: طی چند سال گذشته مقررات کمی در خصوص صدور گواهینامه وضع کردیم که متاسفانه باعث افزایش صدور گواهینامه به وسیله موسسات مربوطه و عدم کنترل بر ‌آن‌ها در این خصوص شده است.

فوادی با اشاره به اینکه در حال حاضر صدور گواهینامه رانندگی بسیار آسان شده است، تصریح کرد: بیشترین آمار تصادفات مربوط به افرادی است که اخیرا گواهینامه دریافت کرده‌اند، بنابراین باید گرفتن امتحان و صدور گواهینامه به وسیله افراد مورد وثوق انجام شود زیرا عدم مهارت کافی در جاده به بروز تصادفات کمک می‌کند.

نماینده دادستانی کل کشور با استناد به قانون پنجم توسعه گفت: باید سالیانه ۷ تا ۱۰ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم اما در حال حاضر بیش از ۳ درصد کاهش در این خصوص داشته‌ایم.

وی گفت: در خصوص خودروهای سنگین تنها ۳۱ استاندارد تعریف شده است که بیشتر تزیینی هستند و هنوز هم شورای عالی استاندارد، استاندارد‌ها را در این بخش افزایش نداده است.

فوادی با یادآوری حادثه ریزش کوه در جاده هراز که موجب کشته‌ شدن تعدادی از هموطنان شد، گفت: در آن زمان نماینده راهسازی از عدم تامین اعتبار بودجه خبر داد و این موضوع را دلیل بروز حادثه دانست بنابراین اگر بخش عمران وزارت راه دو سوم کاهش بودجه داشته باشد چطور می‌توانیم این سازمان را مجبور به حذف نقاط حادثه‌خیز کنیم؟

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز