وزیر آموزش و پرورش:
آثار هنری یکی از بهترین موقعیتهای یادگیری را ایجاد میکند
علیرضا کاظمی با اشاره به تاریخچه تغییر و تحولات جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره یک سرمایه بسیار ارزشمند دارد و آن تاریخچه فاخر برگزاری پنجاه و چهار دورهای است که آن را به یکی از رخدادهای ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل کرده است.
به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در مراسم اختتامیه پنجاه و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلمهای علمی و آموزشی و تربیتی رشد که در تالار ایوان شمس برگزار شد، با اشاره به تاریخچه تغییر و تحولات جشنواره فیلم رشد گفت: این جشنواره یک سرمایه بسیار ارزشمند دارد و آن تاریخچه فاخر برگزاری پنجاه و چهار دورهای است که آن را به یکی از رخدادهای ارزشمند در حوزه تعلیم و تربیت تبدیل کرده است.
وی با اشاره به حضور یک میلیون دانش آموز در ایام اکران جشنواره بیان کرد: این امر نشان میدهد با یک فرصت ارزشمند آموزشی و تربیتی روبرو هستیم.
کاظمی ادامه داد: دغدغه مندان و هنرمندان حوزه تربیت و هنرمندان با بهره گیری از ظرفیت حوزه بین المللی می تواند، آورده های غنیتری به مخاطبان عرضه کنند.
کاظمی افزود: حلقه مفقوده جشنواره این است که با توجه به مخاطبان بسیار این حوزه؛ تولیدات به قدر کفایت به مخاطبان نرسیده است.
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر اینکه امروز شبکه شاد در اختیار ما قرار دارد، گفت: در کنار این امکان، ظرفیتهای دیگری مثل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان میتواند این تولیدات را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.
به گفته کاظمی؛ مهم ترین هنر یک مدیر این است که موقیعتهای تربیتی متفاوت برای دانش آموزان ایجاد کند. بر این اساس استفاده از ظرفیت آثار تولیدی و هنری یکی از بهترین موقعیتهای یادگیری را ایجاد می کند؛ برای سال آینده از رئیس سازمان پژوهش میخواهم که در۷۵۰ منطقه آموزش وپرورش کشور این تولیدات به نمایش درآید.
وزیرآموزش و پرورش افزود: وقتی جشنواره شکوفا میشود که در معرض دید تمام دانش آموزان قرار گیرد؛ این تولیدات باید مورد نیاز جامعه فرهنگیان و بر اساس نیاز واقعی روز تهیه و تولید شده باشد.
وی به چشمانداز جشنواره فیلم رشد، اشاره کرد و گفت: هرگز نمی توان اجتماع ارزشمند جامعه سینمایی کشور را به این شکل حول نظام تربیت کشورجمع کرد؛ باید از این ظرفیت برای آموزش معلمان و دانش آموزان استفاده کرد.
کاظمی افزود: لازم است فرآیندی در سازمان پژوهش طراحی شود که اگر هنرمندی فیلمی برمبنای نیازهای واقعی آموزش و پرورش تهیه کرد تمام ظرفیت مخاطب این وزارتخانه یعنی همه دانش آموزان برای تماشای این اثر بسیج شوند و پای کار باشند.