نصب پلهبرقی و آسانسور در ایستگاههای مترو بدون بالابر به کجا رسید؟
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران، آخرین وضعیت نصب پلههای برقی در ایستگاههای مترو و پلهای عابر پیاده پایتخت را تشریح کرد.
به گزارش ایلنا، سیدمحمد آقامیری با بیان اینکه تاکنون ۵۵ پله برقی در پلهای عابر پیاده پایتخت نصب شده و ۱۴ پله نیز در حال نصب است، اظهار کرد: این پلهها به زودی در مدار بهرهبرداری و خدمترسانی به شهروندان قرار خواهد گرفت.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هفت رمپ با شیب ۸ درصد نیز نصب شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ رمپ دیگر هم در حال نصب است که به رمپهای نصب شده اضافه خواهد شد.
آقامیری با اعلام اینکه نصب ۲۵ آسانسور برای پلهای عابر پیاده در دستور کار مدیریت شهری قرار داشت، تصریح کرد: تعدادی از این آسانسورها به بهرهبرداری رسیده و مابقی نیز در روند نصب قرار دارد.
وی از انعقاد قرارداد اجرای ۶۰ پله برقی دیگر برای سال آینده خبر داد و افزود: از اواخر امسال زیرساختهای نصب این پلهها فراهم و به تدریج شاهد اجرا خواهند شد.
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران درخصوص نصب پله با ارتفاع ۱۰ سانتیمتر برای برخی دیگر از پلهای عبر پیاده، یادآور شد: طرح موردنظر را به مدیریت شهری ارائه دادیم که در حال بررسی است و یک نمونه از آن اجرا خواهد شد و در صورت استقبال، نمونههای بعدی ساخته و نصب می شود.
آقامیری در رابطه با نصب پلههای برقی در ایستگاههای مترو هم گفت: بحث و بررسیهایی در این مورد صورت گرفته و قرار بر این شده است در برخی ایستگاهها همچون ایستگاه نواب صفوی که امکان نصب پله برقی وجود ندارد، آسانسورهای با ظرفیت بالا به کار گرفته شود.
وی افزود: اینکه بتوان در برخی ایستگاهها از نو، فضای جدیدی برای نصب پله برقی در نظر گرفت، سخت است و باید در حد امکان از آسانسور استفاده کرد.
به گزارش شهر، آقامیری با بیان اینکه پلههای برقی در ایستگاههایی که از گذشته فضای تعبیه شده برای نصب پله دارند، به تدریج نصب خواهد شد، گفت: برای خرید و نصب این پلهها برنامهریزی شده و به مرور انجام میشود. البته نصب پلههای برقی ایستگاههای مترو برعهده معاونت حمل و نقل و ترافیک است و اجرای پلههای پلهای عابر پیاده را معاونت فنی و عمرانی بر عهده دارد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تاکید کرد: پیگیریهای متعددی برای نصب پلههای برقی در ایستگاههایی که فضای نصب دارند، صورت گرفته و با توجه به اینکه تعداد آنها محدود است، در اولویت قرار گرفتهاند و تا پایان دوره ششم مدیریت شهری به نتیجه میرسد؛ ضمن اینکه بهرهبرداری از تمام ایستگاههای جدید منوط به اجرای پله برقی است.