خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

عده‌ای نمی‌خواهند مردم به راحتی سوار اتوبوس یا مترو شوند

عده‌ای نمی‌خواهند مردم به راحتی سوار اتوبوس یا مترو شوند
کد خبر : ۱۵۴۵۰۷۳

رییس شورای شهر تهران در خصوص موضع‌گیری گمرک مبنی بر اینکه ادعای مسئولان شهرداری تهران درباره معطلی تاکسی و اتوبوس‌های برقی تهران در گمرک شهید رجایی کذب است و چنین محموله‌ای به گمرک اظهار نشده است، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جمع خبرنگاران گفت: امروز دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران است که در ابتدا یک فوریت در ارتباط با خدمات آرامستان‌ها داشتیم موضوعی است که جا افتاده بود و باید در ارتباط با تدفین خانواده‌های جانبازان در آرامستان‌ها مطرح شود و بعد از آن درخصوص معرفی قائم‌مقامان ذیحساب بحث یک فوریت را داریم.

وی ادامه داد: بعد از آن موضوع مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران را داریم و گزارش مجمع در صحن شورا مطرح می‌شود و تصمیماتی که در ارتباط با اتوبوس‌رانی با سازمان گرفته می‌شود و بعد از آن سه حسابرسی انجام می‌شود.

رییس شورای شهر تهران درباره اینکه گفته شده بود اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه بارگیری شده اما گمرک آن را تکذیب کرد، گفت: اتوبوس‌هایی که آمده، هنوز بارگیری نشده است و در گمرک است و به نام شهرداری این اتوبوس‌ها وارد نشده است. چون اتوبوس را شهرداری نمی‌خرد بلکه شرکت واحد می‌خرد و توسط شرکت‌های دیگر این اتفاق می‌افتد. بنابراین چیزی به نام شهرداری نبوده است و آن‌ها هم گفته‌اند که به نام شهرداری نیست. واقعیت هم این است که این اتوبوس‌ها هست اما به نام شهرداری نیست. برای آن‌ها نیز توضیح داده شد و اسناد و رسید هم ارائه شد و باید اتوبوس‌ها زودتر ترخیص کنند چراکه هر چه دیرتر بیاید مردم بیشتر در صف می‌ایستند.

چمران در پاسخ به این سوال که علت این کار چیست، گفت: نمی‌دانم اما علت این کار این است که فکر می‌کنم عده‌ای نمی‌خواهند در تهران مردم به راحتی سوار اتوبوس یا مترو شوند من اینطور فکر می‌کنم انشاءالله اینگونه نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور در این موضوع ورود نمی‌کند، گفت: وزارت کشور هزاران گرفتاری دارد شهرداری‌ها را خودکفا کرده‌اند و شورا را گذاشته‌اند که در هر جایی دیگر وزارت کشور دخالت نکند، اما ما در هر جایی که لازم باشد از آن‌ها کمک می‌گیریم.

رییس شورای شهر تهران درباره جلسه هم‌اندیشی گفت: یکی از مسائل تخصصی شهرسازی در این جلسه مطرح شد که روی آن بحث بود که به نتیجه برسیم و همه در جریان باشند.

وی در پاسخ به این سوال که قبلا ۵ نقطه برای آرامستان‌ها مشخص شده بود اما اکنون سه نقطه مشخص شده است علت این کار چیست، تصریح کرد: ۵ نقطه پیشنهاد شده است و ما درباره ۲ نقطه گفته‌ایم که بروند و مطالعات ترافیکی را تکمیل کنند و برای ما بیاورند. درخصوص سه نقطه دیگر نیز تصویب شد و باید برنامه‌های اجرایی آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز