خبرگزاری کار ایران

انهدام باند زورگیران شرق تهران در پارک سرخه حصار

انهدام باند زورگیران شرق تهران در پارک سرخه حصار
کد خبر : ۱۵۴۴۰۱۳

رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند زورگیران در شرق تهران خبر داد و گفت: سرکرده این باند به همراه ۶ متهم دیگر در یک عملیات ضربتی در پارک جنگلی سرخه حصار دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا از پلیس پایتخت، سردار علی ولیپور گودرزی در این خصوص اظهار کرد: در پی دریافت گزارشی از وقوع چندین فقره سرقت به عنف در شرق تهران، پایگاه یازدهم پلیس آگاهی با تشکیل یک تیم ویژه از کارآگاهان، اقدامات گسترده‌ای را برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند آغاز کرد که پس از تحقیقات شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی، سرکرده باند شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

وی افزود: در این عملیات که در پارک جنگلی سرخه حصار انجام شد، علاوه بر سرکرده باند، ۶ نفر دیگر از اعضای این گروه نیز دستگیر شدند؛ همچنین تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که متهمان با استفاده از یک خودروی سواری تیره‌رنگ به انجام زورگیری های خشن از قبیل سرقت لوازم خودرو، منازل و اماکن مختلف مشغول بودند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه اعضای این باند به بیش از ۵۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند، تاکید کرد: تاکنون ۱۵ نفر از شاکیان از این باند شناسایی شده‌اند.

سردار ولیپور گودرزی گفت: مراتب مربوط به این پرونده به مراجع قضایی ارسال شده و تحقیقات برای شناسایی سایر همدستان ادامه دارد.

وی همچنین از انهدام باند سرقت مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در تهران خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی در شرق تهران تیمی از مجرب ترین کارآگاهان برای شناسایی این باند حرفه‌ای تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: در ابتدا ۲ نفر از مال‌باختگان با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی از سرقت اموال خود خبر دادند که اولین شکایت مربوط به سرقتی بود که از یک مغازه آهن و ضایعات فروشی صورت گرفته بود؛ تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت که سارقین با تخریب قفل و کرکره مغازه، اموالی به ارزش حدود چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل مس، برنج و ضایعات را به سرقت برده و با خودروی وانت از محل متواری شدند.

سردار ولیپور گودرزی اضافه کرد: یک مال‌باخته دیگر نیز با ارایه پرونده‌ای مشابه، از سرقتی مشابه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال خبر داد.

 

رییس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: در بازجویی‌ها، متهم اعلام کرد که خودروی وانت در زمان سرقت در اختیار برادرش بوده که در کمپ ترک اعتیاد حضور داشت. با ادامه تحقیقات و جمع‌آوری شواهد بیشتر، پلیس موفق به شناسایی و دستگیری چهار نفر دیگر از اعضای باند شد.

وی یادآور شد: متهمان در تحقیقات به سرقت از مغازه‌های آهن و ضایعات فروشی اعتراف کردند و همچنین خریدار اموال مسروقه نیز در عملیات دیگری دستگیر شد و در نهایت، تمامی متهمان با صدور قرار بازداشت موقت به زندان منتقل شدند و تحقیقات برای کشف سایر جرائم مرتبط با این باند همچنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی در ادامه از دستگیری یک سارق جوان توسط کارآگاهان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان پلیس آگاهی در جنوب تهران در حال گشت زنی بودند که به سرنشین خودرویی سواری مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سردار ولیپور گودرزی افزود: کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی موردنظر سابقه سرقت دارد و وسیله نقلیه مذکور سرقت شده است؛ همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

وی اظهار کرد: متهم پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با ماشین در یکی از اتوبان های جنوب متواری شد که کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف بازداشت کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد متهم قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای را از جمله سرقت خودروی دیگری را در جنوب تهران داشته که با درایت بموقع پلیس دستگیر شد؛ متهم پس از انتقال به پایگاه پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرد.

سردار ولیپور گورزی عنوان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

همچنین معاون اجتماعی سازمان اطلاعات پلیس پایتخت از دستگیری سه نفر از اراذل و اوباش به اتهام درگیری در شمیران نو تهران خبر داد.

سرهنگ اکبر موسوی در این باره گفت: ماموران پایگاه چهارم پلیس اطلاعات خبری را در خصوص درگیری چند اراذل و اوباش قمه به دست که اقدام به درگیری و قدرت نمایی کرده بودند، دریافت و پیگیری این خبر را در دستور ویژه کار خود قرار دادند.

وی افزود: با بررسی صحنه درگیری و انجام تحقیقات مامورین مشخص شد سه تن از اراذل و اوباش منطقه رسالت قصد خود نمایی و ایجاد رعب و وحشت داشته اند که در پایان پیش از حضور ماموران کلانتری، از محل متواری شده اند با بررسی های بیشتر مامورین مخفیگاه این اوباش در رسالت شناسایی و طی هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی هر سه نفر با انجام عملیاتی دستگیر شدند.

سرهنگ موسوی عنوان کرد: ماموران به منظور تکمیل پرونده از اهالی محل تحقیقات به عمل آوردند که مشخص شد مخفیگاه این اوباش محل تردد اراذل و اوباش های بسیاری بوده است که با حکم دستور قضایی مخفیگاه این متهمان پلمب شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز