خبرگزاری کار ایران

با ابلاغ دستورالعملی؛

مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و ارزشمند مشمول بسته‌های تشویقی شد

مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و ارزشمند مشمول بسته‌های تشویقی شد
کد خبر : ۱۵۴۲۵۲۶

همزمان با هفته تهران، دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اعلام ابلاغ دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران به مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران گفت: تهران صرفاً یک پایتخت سیاسی نیست، بلکه پایتخت فرهنگی و هنری کشور است و ارج نهادن به فرهنگ و هنر آن نباید محدود به یک هفته باشد. در همین راستا معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران همزمان با هفته تهران، دستورالعمل صدور پروانه مرمت، احیاء، بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران را به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ کرد.

حامد سلیمی با بیان اینکه هدف از اجرای این دستورالعمل، تسهیل و تسریع در نوسازی، بهسازی، مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران است، تصریح کرد: در این نوع پروانه، املاک واجد ارزش که تائیدات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران را اخذ کرده اند، مشمول دریافت بسته های تشویقی متنوع از جمله معافیت از کلیه هزینه ها و عوارض مربوط به تغییر کاربری پهنه و کاربرد بنا، مرمت و بازسازی و دیگر عوارض مندرج در پروانه های ساختمانی و عوارض استفاده های موقت در شهر تهران می شوند.

وی ادامه داد: همچنین این املاک در صورت درخواست الحاقات جدید می توانند تا حداکثر ۲۰ درصد از مساحت اعیانی موجود و تا سقف ۲۰۰ مترمربع و نیز عدم تعهد تامین پارکینگ بهره مند شوند.

سلیمی افزود: مدیریت شهری از تمام ظرفیت های موجود در مسیر حفاظت و صیانت از بناهای تاریجی و واجد ارزش استفاده خواهد کرد و امید است با تشکیل کمیته سیاستگذاری تملک و بهره برداری ذیل مصوبه مذکور، شاهد اتفاقات خوبی درحوزه حفاظت از بناهای تاریخی و واجد ارزش شهر باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز