خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

فقط ۳۰ درصد خدمات چشم‌پزشکی در بخش دولتی انجام می‌شود

فقط ۳۰ درصد خدمات چشم‌پزشکی در بخش دولتی انجام می‌شود
کد خبر : ۱۵۴۰۶۴۳

دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران گفت: حدود ۷۰ درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوید نیلفروشان دبیر علمی کنگره چشم پزشکی، صبح امروز -چهارشنبه- در نشست خبری کنگره چشم پزشکی عنوان کرد: سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم پزشکی ایران از ۷ تا ۱۰ آبان ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد. این کنگره در قالب ۱۳سمپوزیوم و ۳۱ کارگاه خواهد بود. تمرکز اصلى آن بر استفاده از هوش مصنوعى در چشم پزشکى برای کمک به تشخیص زود هنگام بیماری است.

نیلفروشان دبیر علمی کنگره چشم پزشکی با اشاره به مراقبت های پیشگیرانه از بیماری های چشمی گفت: در سنین کم مهم ترین مسئله ای که کودکان با آن مواجه هستند عیوب انکساری است که اگر والدین کودکان را نزد چشم پزشک نبرند معمولا تشخیص داده نمی شود که در بسیاری از آن ها منجر به تنبلی های چشم می شود. درنتیجه تنبلی چشم نهایتا از سن ۹ تا ۱۰ سال اگر بگذرد دیگر قابل درمان نیست.

در ادامه محمود جباروند دبیر کل انجمن چشم پزشکی ایران با اشاره به تجهیزات چشم پزشکی کشور اظهار کرد: چشم پزشکی در کشور ما از نظر تخصص، مهارت و تجهیزات چشم پزشکی قابل مقایسه با کشور های پیشرفته دنیا است. دسترسی به خدمات تخصصی چشم پزشکی در کشور، با ارزان ترین قیمت در دسترس مردم قرار دارد.

جباروند افزود: حدود ۷۰ درصد خدمات چشم پزشکی در بخش خصوصی و ۳۰ درصد در بخش دولتی انجام می‌شود.متأسفانه با تغییر نرخ ارز نیمایی موجب شده هزینه‌های خرید تجهیزات چشم پزشکی ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.در نتیجه خرید این دستگاه ها بسیار دشوار شده است.

 او تاکید کرد: با ارز نیمایی ۴۴ هزار تومانی امکان خرید دستگاه ها وجود ندارد. از رئیس جمهور درخواست داریم نرخ ارز نیمایی برای خرید تجهیزات چشم پزشکی به همان۲۸ هزار تومان باز گردد.خوشبختانه برای اقلام مصرفی چشم پزشکی مانند لنز همچنان ارز ترجیحی وجود دارد.

جباروند با اشاره به جراحی پیوند قرنیه گفت: در یک سال اخیر در زمینه تامین بافت توسط بانک چشم در کشور دچار مشکل بودیم.زمانی بانک چشم جمهوری اسلامی ایران افتخار کشور بود.در حالی که الان بیماران در نوبت پیونت قرنیه هستند و برخی از بیماران به دلیل نبود بافت دچار آسیب های جدی می شوند.

جباروند با اشاره به قرنیه مصنوعی تولید داخل گفت: دانشمندان ایرانی قرنیه مصنوعی را در ایران تولید کرده‌اند و در حال حاضر ما از قرنیه های تولید داخل استفاده می کنیم و در قیاس با نمونه خارجی هیچ مشکلی ندارند.

او درباره تعداد نیروی انسانی متخصص چشم پزشکی گفت: درحوزه چشم پزشکی از نظر متخصص مشکلی نداریم و حدود ۲۵۰۰ چشم پزشک در تمام نقاط کشور مشغول به کار هستند و اکثر استان های کشور به دستگاه های مدرن نیز مجهز هستند.

وی در خصوص استفاده از موبایل و تبلت هشدار داد و گفت: استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان زیر ۲ سال ممنوع است و افراد زیر ۱۷ سال نیز نباید روزانه بیش از ۲ ساعت از این وسایل استفاده کنند چرا که باعث خشکی چشم و نزدیک بینی می شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز