خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس به خریداران اموال دست دوم و سرقتی/ شناسایی ۲۴۷ متهم سارق و مالخر

هشدار پلیس به خریداران اموال دست دوم و سرقتی/ شناسایی ۲۴۷ متهم سارق و مالخر
کد خبر : ۱۵۳۴۱۶۶

رییس پلیس تهران بزرگ به خریداران اموال مسروقه و دست دوم هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان درباره دستگیری سارقان و مالخران گفت: قطعا شما هم گواهی می‌دهید که شناسایی و دستگیری این تعداد متهم، این تعداد وسیله نقلیه، قطعات خودرو و این تعداد گوشی‌های تلفن همراه کار بسیار بزرگی است و حاصل زحمات بیش از ۴۸ ساعت همکاران من منجر به شناسایی و دستگیری بیش از ۲۴۷ متهم شامل سارق و مالخر شد.

وی ادامه داد: این‌ها در قالب ۵۳ باند یا گروه سارق و مالخر فعالیت داشتند که خوشبختانه تعداد اموالی که از این افراد کشف شده است قابل توجه بوده و ارزش ریالی آن نیز به همین صورت قابل توجه است.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰۰ گوشی تلفن همراه هوشمند و صدها قطعه خودرو که بخشی از کشفیات است و همچنین بیش از ۲۰ دستگاه انواع خودرو و تعداد زیادی موتورسیکلت نیز کشف و ضبط شده است.

محمدیان تصریح کرد: موضوع اجرای دستور فرماندهی کل انتظامی کشور است ابلاغیه‌ای که به همه کشور شده این است که زمانی که سارق دستگیر شد باید نهایت تلاش و کوشش صورت بگیرد تا اموال مسروقه کشف شود. سارقان عمدتا بلافاصله بعد از سرقت، اموال را به فروش می‌رسانند و همین موضوع باعث شده است که امروز ما هر سارقی را که دستگیر کرده‌ایم مالخر آن را نیز شناسایی و دستگیر کرده‌ایم یعنی هر سارقی که دستگیر می‌شود باید مالخر خود را معرفی کرده و باید اموال سرقتی را برگرداند.

وی ادامه داد: این حجم از اموال که امروز برگشته است حاصل این تلاش و اجرای دستور فرمانده انتظامی کل کشور است که به همین منوال ادامه خواهد داشت. برخی از این اموال از داخل واحدهای صنفی نیز کشف شده است یعنی نفر در قالب واحد صنفی در حال فعالیت است و شاید پروانه کسب هم داشته باشد اما اموال سرقتی را از سارق نیز خریداری کرده است. در گذشته این خریداران بهانه می‌آوردند که این اموال به عنوان مال دست دوم به آن‌ها داده شده است و یا از بازارچه مرزی و یا خودروی اوراقی به آن‌ها فروخته شده است اما پلیس با همکاری اتحادیه‌ها دفاتری را چاپ و منتشر کرده‌اند و در اختیار واحدهای صنفی شده است که اموالی که قرار است خریداری شود و یا تعویض کنند و در محل واحد صنفی موجود است باید در این دفاتر ثبت کنند و اگر این مال بدون این موارد از داخل صنف بیرون آمده به این معنی است که این‌ها یا در زیرزمین مخفی یا در کارتن‌های خالی مخفی شده بود چراکه فروشنده دلیلی برای دارا بودن این اموال نداشته است.

وی تاکید کرد: هشدار ما این است تمامی کسانی که اموال مشکوک به سرقتی را خریداری می‌کنند و یا اقدام به خرید اموال دست دوم می‌کنند که فاکتور خرید ندارد و یا فرد حاضر نیست هویت خود را در اختیار خریدار قرار دهد مشکوک به سرقتی بوده و وظیفه دارند که این اطلاعات را در اختیار پلیس قرار دهند و انشالله ما در آینده شاهد این گونه فعالیت در واحدهای صنفی یا افرادی که شاید واحد صنفی نداشته باشند اما این اموال را می‌خرند و در فضای مجازی به فروش می‌رسانند نباشیم. چراکه در صورت مشاهده این اموال واحد صنفی پلمب و مجوز آن‌ها لغو خواهد شد و همچنین در فضای مجازی صفحه این افراد بسته خواهد شد و اجازه فعالیت در فضای مجازی نخواهند داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز