خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه تهران خبر داد:

تصویب مصوباتی برای حمایت از ورزش همگانی و حرفه ای دانشجویان

تصویب مصوباتی برای حمایت از ورزش همگانی و حرفه ای دانشجویان
کد خبر : ۱۵۱۳۹۳۸

رئیس دانشگاه تهران از تصویب مصوباتی برای حمایت از ورزش در بخش ورزش همگانی و همچنین ورزش حرفه‌ای دانشجویان خبر داد و گفت: امیدوارم پس از تصویب نهایی، شاهد یک جهش خوب در ورزش همگانی و حرفه‌ای در دانشگاه تهران باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی، با حضور در جمع کاروان اعزامی دانشجویان دانشگاه تهران به شانزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان سراسر کشور، با قدردانی از مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران، گفت: امیدوارم همه تیم‌های ورزشی و همچنین افرادی که به عنوان ورزشکار انفرادی در این مسابقات حضور دارند، بتوانند مانند تیم فوتبال دانشگاه تهران که توانست بعد از ۱۸ سال، قهرمانی را به دانشگاه تهران تقدیم کنند، افتخارآفرینی کنند.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست شورای عالی ورزش دانشگاه تهران، از تصویب مصوباتی برای حمایت از ورزش در بخش ورزش همگانی و همچنین ورزش حرفه‌ای خبر داد و افزود: امیدوارم پس از تصویب نهایی، شاهد یک جهش خوب در ورزش همگانی و حرفه‌ای در دانشگاه تهران باشیم.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهادها برای راه‌اندازی لیگ در دانشگاه تهران، گفت: ما همه می‌دانیم که وقتی یک تیم منتخبی چه در سطح ملی و چه در سطح دانشگاهی شکل بگیرد، اگر اعضای تیم از بستر رقابت درون دانشگاهی انتخاب شوند، هم آمادگی لازم را برای مسابقات خواهند داشت و هم اینکه می‌توانند یک تیم قوی و مقتدری فراهم کنند.

مقیمی با اعلام اینکه راه‌اندازی لیگ دانشگاهی در برخی از رشته‌های ورزشی در دانشگاه تهران در دستور کار قرار دارد، افزود: مسابقات بین دانشگاهی و بین دانشکده‌ای که در دانشگاه تهران شکل خواهد گرفت، به آمادگی دائمی ورزشکاران کمک می‌کند.

رئیس شورای عالی ورزش دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت ورزش دانشجویان، اظهار داشت: روحیه ورزشکاری ارتباط مستقیم با خیلی از مؤلفه‌های مثبت سازمانی دارد و شما کمتر ورزشکاری را سراغ دارید که در یک مجموعه یا سازمان و نهاد در کشور، منشأ انرژی و الهام‌بخشی نباشد.

وی افزود: از دو جهت علاقه‌مند هستم که ورزش در دانشگاه تهران به صورت قهرمانی پیگیری شود، اول اینکه بر اساس مطالعات، ثابت شده است که به هر میزان که ورزش را در میان دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی توسعه بدهیم به همان میزان شاهد اثربخشی و کارایی سازمانی خواهیم بود، و من معتقدم افراد فعال در عرصه ورزش مسیر آسان‌تر و بهتری را برای تحقق اهداف آموزشی و پژوهشی دارند.

مقیمی با اشاره به شعار دانشگاه تهران، گفت: تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی در بستر ورزش امکان‌پذیر خواهد بود. وقتی به مؤلفه‌های کارآفرینان نگاه می‌کنیم، کارآفرینان افراد خلاقی هستند که با شجاعت خود، ریسک و مخاطره می‌کنند، فرصت‌جویی دارند و با رقابت‌پذیری که در روحیه آنها ایجاد می‌شود و شکست‌هایی که تجربه می‌کنند، این شکست‌ها زمینه را برای موفقیت‌های بعدی فراهم می‌کند؛ بنابراین مولفه‌هایی که کارآفرینان تجربه می‌کنند با تجربه‌ای که ورزشکاران دارند دقیقاً منطبق است. از این جهت به نظر می‌رسد ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به ایجاد مؤلفه‌های کارآفرینانه در دانشجویان کمک می‌کند که می‌تواند از طریق این دانشجویان به دانشجویان دیگر کمک نماید.

وی با تاکید بر اهمیت ورزش در صحنه بین‌الملل، بیان داشت: امروز دیگر ورزش به عنوان حوزه مستقل تلقی نمی‌شود و نمی‌توانیم به این حوزه نگاه جزیره‌ای داشته باشیم. ورزش به عنوان بستر تمام کارکردهای دانشگاه مورد توجه است و موفقیت‌های ورزشی، فرهنگی و آموزشی و پژوهشی با هم پیوسته است. همان‌گونه که دیپلماسی ورزشی در خدمت همه دیپلماسی‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است، ورزش و قهرمانی در مسابقات ورزشی نیز در افکار عمومی کشورها مؤثر است.

مقیمی در بخش دیگری از سخنانش بر حمایت مادی و معنوی از ورزشکاران تاکید کرد و گفت: قطعاً ورزش نقش اهرم‌ساز دارد و تخصیص اعتبار به این حوزه را نباید به عنوان هزینه نگاه کرد. همانگونه که اهرم به عنوان یک پیش‌برنده در کنار یک سری کارکردها قرار می‌گیرد، ورزش حرفه‌ای و قهرمانی نیز به عنوان یک اهرم‌سازی است که زمینه را برای توفیقات بعدی فراهم می‌کند.

رضا نوری، مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران نیز در آئین بدرقه کاروان ورزشی دانشگاه تهران به شانزدهیمن المپیاد فرهنگی و ورزشی گفت: این دوره از المپیاد با حضور ۶۰۰۰ ورزشکار دانشجو از سراسر کشور از ۱۵ تا ۲۵ در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود که کاروان دانشگاه تهران با ۳۵۰ ورزشکار، مربی و سرپرست بزرگترین کاروان ورزشی اعزامی به این المپیاد است.

به گفته نوری، کاروان ورزشی دانشگاه تهران در این دوره از مسابقات در ۱۵ رشته ورزشی پسران و ۱۳ رشته ورزشی دختران حضور دارند.

مدیرکل ورزش و تندرستی دانشگاه تهران درباره نفرات اعزامی به این دوره از مسابقات گفت: مسابقات انتخابی در سطح منطقه یک برگزار شد که سطح مسابقات انتخابی خیلی سخت و سنگین بود.

دانشجویان دانشگاه تهران همه سهمیه‌ها را کسب کردند و دانشگاه تهران با همه سهمیه‌ها در المپیاد شرکت می‌کند.

کاروان دانشگاه تهران با نام «پیشگامان پیشرفت» و با شعار «کوشش، ایثار، پیشرفت» با بدرقه سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و مهدی شهبازی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران عازم این دوره از مسابقات شد.

در آئین بدرقه کاروان ورزشی دانشگاه تهران به شانزدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور، دو دانشجو به نمایندگی از دانشجویان دختر و پسر و همچنین دو مربی از مربیان دختران و پسران به بیان دیدگاه‌ها و مسائل خود پرداختند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز