خبرگزاری کار ایران

زالی:

ازدواج‌ های دانشجویی باعث خودشکوفایی می‌شود

ازدواج‌ های دانشجویی باعث خودشکوفایی می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۹۳۴۱

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جشن ازدواج دانشجویی شاخه نبات، گفت: نتایج مطالعات ثابت کرده که ازدواج ‌های دانشجویی در شکل ‌گیری مولفه خودشکوفایی موثرند و از ثبات و بقای بیشتری برخوردارند.

به گزارش ایلنا از وبدا، علیرضا زالی در مراسم جشن ازدواج دانشجویی که در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، ضمن آرزوی خوشبختی برای زوج‌های جوان دانشجو و تبیین پیشینه برگزاری جشن ازدواج دانشجویی در این دانشگاه اظهار کرد: از سال 1376 به پیشنهاد یکی از اساتید دانشگاه این نوع ازدواج دانشجویی شکل گرفت و هم اکنون به یک فرایند مدون و ساختاریافته تبدیل شده است.
زالی با بیان اینکه ازدواج‌ های دانشجویی از مناسب ترین ازدواج‌ ها تلقی می‌شوند، یادآور شد: طرفین در دوران دانشجویی شناخت عمیق‌ تری از ظرفیت ‌های فرهنگی، حرفه ‌ای و خانوادگی یکدیگر دارند؛ ماهیت زندگی دانشجویی مبتنی بر تسهیل گری است و سطح توقعات و انتظارات در این دوران پایین است.

وی تصریح کرد: معمولا در ازدواج دانشجویی زوجین از نظر علمی و فرهنگی به یکدیگر شباهت بیشتری دارند. همتایی یا هم کفو بودن زوجین یکی از شروط دینی اسلام در ازدواج است که این امر در ازدواج ‌های دانشجویی راحت ‌تر محقق می‌ شود.

زالی خاطرنشان کرد: در دوران دانشجویی بنای زندگی مشترک راحت ‌تر شکل می‌گیرد بنابراین در این نوع ازدواج آرامش، تسلیم و تسلی شکل می‌ گیرد. نتایج مطالعات ثابت کرده که ازدواج های دانشجویی در شکل گیری مولفه خودشکوفایی موثرند، همچنین این نوع ازدواج ها، از ثبات و بقای بیشتری برخوردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این جشن نمادین را در راستای ترویج و فرهنگسازی ازدواج ساده، بهنگام و آگاهانه در میان دانشجویان موثر عنوان کرد و از زحمات انجمن اسلامی دانشجویان 1348 و تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشن باشکوه، تقدیر کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز