خبرگزاری کار ایران

اداره پزشکی قانونی ماهدشت افتتاح شد

اداره پزشکی قانونی ماهدشت افتتاح شد
کد خبر : ۱۴۹۸۱۴۵

همزمان با ششمین روز از هفته قوه قضاییه، ساختمان اداره پزشکی قانونی شهرستان ماهدشت استان البرز صبح امروز چهارشنبه ششم تیر ماه با حضور پریچهر خزعلی مدیرکل تشریح و بررسی صحنه جرم سازمان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، خزعلی در این مراسم با ابراز خرسندی از افتتاح این پروژه و قدردانی از همکاری مسئولین استانی در این زمینه گفت: ساخت و بهره برداری از هر پروژه عمرانی در استان ها با توجه به محدودیت های مالی با مشکلات بسیاری همراه است چرا که علاوه بر تأمین اعتبارات مورد نیاز باید با مقامات استانی نیز تعاملات مناسبی دراین خصوص صورت گیرد.

وی افزود: در سال های گذشته و قبل از راه اندازی اداره کل پزشکی قانونی استان البرز، مردم این منطقه برای دریافت خدمات پزشکی قانونی ناچار بودند به پزشکی قانونی تهران مراجعه کنند و همین موضوع علاوه بر تحمیل هزینه، مشکلات زیادی را نیز برای مردم ایجاد می کرد.

خزعلی با اشاره به فعالیت اداره کل پزشکی قانونی استان البرز و توسعه مراکز آن در شهرستان های استان، اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد افتتاح اداره پزشکی قانونی ماهدشت هستیم که با راه اندازی این مرکز مردم شهرستان برای دریافت خدمات پزشکی قانونی در زمینه معاینات و تشریح نیازی به مراجعه به مرکز استان البرز ندارند.

مدیرکل تشریح و بررسی صحنه جرم پزشکی قانونی ادامه داد: با فعالیت این مرکز علاوه بر اینکه مردم شریف شهرستان ماهدشت به خدمات پزشکی قانونی دسترسی سهل تر و سریع تری دارند، حجم ارجاعات به مرکز استان نیز تاحدی کاهش می یابد که همین موضوع موجب رسیدگی هرچه بهتر به پرونده های ارجاعی خواهد شد.

وی در پایان با قدردانی مجدد از همکاری مسئولین استانی با پزشکی قانونی البرز، خواستار تداوم این همکاری در راستای رفع هرچه بیشتر مشکلات این اداره کل در خدمت رسانی به مردم شد.

یادآور می شود اداره پزشکی قانونی ماهدشت استان البرز با کاربری معاینات و تشریح در زمینی به مساحت 500 متر مربع به بهره برداری رسیده است. بر اساس آمارهای موجود این مرکز روزانه حدود 50 پرونده معاینات بالینی را بررسی می کند و به طور متوسط در هر ماه نیز 15 جسد در این مرکز تعیین علت می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز