مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهر تهران اعلام کرد:
لزوم مکانیابی نقاط مناسب ساخت پارکینگهای آسانسوری و «روتاری» در منطقه ۱۲
مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژههای حمل و نقل و ترافیکی منطقه ۱۲ شهرداری تهران، بر مدیریت هوشمند پارک حاشیهای با توجه به نیاز فضای پارک خودرو در سطح این منطقه تأکید کرد.
به گزارش ایلنا، شهریار افندیزاده ضمن دیدار با وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ شهرداری تهران، از پروژههای حمل و نقل و ترافیکی این منطقه بازدید کرد.
وی ضمن بازدید از اقدام های انجام شده و تعدادی از طرح های ترافیکی منطقه ۱۲ گفت: با توجه به موقعیت مرکزی و وجود بازار بزرگ تهران و همچنین تمرکز سایر مراکز مهم اداری و تجاری، این منطقه با بیش از ۳میلیون سفر روزانه پر رفت و آمدترین منطقه پایتخت به شمار میآید و از جایگاه ویژهای برخوردار است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود: عملیات اجرایی طرحهای هندسی و آرامسازی میدان شوش، خطکشی معابر شریانی و بزرگراهی به طول بیش از ۱۶۰ کیلومتر، نصب و مرمت جناغیها و تقاطعها با بیش از ۴۰ عدد استوانه و ۱۲ قطعه کاشن تانک، احداث و مرمت ایستگاه های بی. آر.تی، مطالعات شبکه و تغییر جهات، انجام اصلاح هندسی با رویکرد ایمن سازی، از اهم پروژه های منطقه ۱۲ در حوزه حمل و نقل میباشد.
افندیزاده با اشاره به وجود ۳ پایانه فیاض بخش، امام خمینی(ره) و ری به عنوان پایانههای اصلی مرکزی شهر در این منطقه گفت: از مهمترین پروژههایی که میبایست در این منطقه اجرا گردد، میتوان از یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی، ضرورت شناسایی و ساماندهی ترافیکی در نقاط توزیع و جذب سفر و همچنین نظم بخشی منطقهای و شهری با اجرای پروژه پارک حاشیهای با توجه به نیاز مبرم به فضای پارک خودروی موجود در سطح منطقه نام برد.
بر اساس گزارش سایت شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران در پایان با تأکید به سیاستها و برنامههای مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، به منظور توسعه حمل و نقل پاک در این منطقه از شهردار منطقه ۱۲ خواست تا گزارشی از مطالعات مکانیابی ایستگاههای شارژ خودروی برقی، شناسایی و مکانیابی نقاط مناسب ساخت و راهاندازی پارکینگهای آسانسوری و روتاری یا چرخ و فلکی، مکانیابی مسیرهای قابل توسعه در استفاده از تکنولوژی میکروبیلیتی (دوچرخه و اسکوتر برقی) در معابر و شریانهای پرتردد تهیه و برای بررسی بیشتر در کمیتههای کارشناسی به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران ارسال کند.