خبرگزاری کار ایران

استمرار حضور عمره گزاران ایرانی در عربستان بعد از موسم حج

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۹۲۵

سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد که بعد از پایان عملیات حج ۱۴۰۳، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی‌رضا عنایتی در حاشیه نشست مسئولان حج ۱۴۰۳ که در مدینه منوره برگزار شد، با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و عربستان در پکن، ازسرگیری سفرهای عمره را در راستای این توافقات عنوان کرد و اظهار داشت: دو کشور برای ازسرگیری سفرهای عمره اقدامات لازم را انجام دادند و ما شاهد حضور ایرانی‌ها بعد از توقف ۹ساله این سفر معنوی در عربستان بودیم وحدود ۶ هزار عمره‌گزارایرانی مانند زائران کشورهای دیگر براحتی وارد عربستان شدند.

وی افزود: با توجه به فرارسیدن موسم حج، اکنون عمره به پایان رسیده است. ما در واقع عمره را به حج پیوند زدیم؛ یعنی آخرین پروازهای عمره با اولین پروازهای حج با هم مرتبط شد.

سفیر ایران در عربستان گفت: ما امیدوارم بعد از پایان عملیات حج، شاهد استمرار حضور عمره‌گزاران ایرانی در عربستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل از قطع روابط دو کشور، تعداد عمره‌گزاران ایرانی به ۸۰۰ هزار نفر هم رسید، افزود: تلاش می‌کنیم حضور هر چه بیشتر و حداکثری عمره‌گزاران ایرانی را هم‌پای سایر کشورها در عربستان داشته باشیم.

عنایتی درباره روند حج ۱۴۰۳ نیز اظهار کرد: حج همیشه یک عنصر شاخص در مناسبات ایران و عربستان بوده است و امسال با ورود زائران ایرانی شاهد تسهیلات و همکاری بسیار خوب و سازنده بخش‌های ذی‌ربط عربستان هستیم. طبق گزارش‌های دریافت‌شده این عملیات با سهولت و روانی پیش می‌رود و انتظارهم این است که این روند ادامه یابد و حجاج ایرانی با انجام مناسک حج، زیارت مرقد مطهر پیامبر (ص) و ائمه بقیع و ادای نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی با حجی مقبول در فضایی آرام، به کشور بازگردند.

سفیر ایران در عربستان ادامه داد: آن‌طور که مشخص است تمام بخش‌های ذی‌ربط در ایران از بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و دیگر بخش‌ها اهتمام جدی برای برگزاری یک حج منظم و آرام را دارند. وزارت امور خارجه هم از این مجموعه مستثنی نیست و در مذاکراتی که وزیر خارجه کشورمان با همتای عربستانی خود داشته و یا در سایر گفتگوهای سیاسی همواره بر موضوع حج تاکید شده است و ان‌شاءالله که حج امسال با همکاری و همیاری مسئولان ذی‌ربط دو کشور به صورت عالی برگزار شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز