خبرگزاری کار ایران

هشدار مدیریت بحران تهران؛

ضرورت پرهیز از صعود به ارتفاعات و حضور دربستر رودها و مسیل‌ها

ضرورت پرهیز از صعود به ارتفاعات و حضور دربستر رودها و مسیل‌ها
کد خبر : ۱۴۴۹۰۵۴

رییس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری (EOC ) سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فعال شدن یک سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران از شهروندان خواست که از تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایلنا، پدرام قودجانی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران به تاریخ امروز -چهارشنبه 25 بهمن - به استحضار شهروندان محترم می رساند از روز - پنجشنبه 26 بهمن  تا روز شنبه 28 بهمن -  در تمامی مناطق استان تهران به ویژه نیمه شمالی و شرقی فعالیت بارش متوسط و گاهی شدید  باران، مه، بارش برف (مناطق شمالی) و کولاک در مناطق کوهستانی محتمل می باشد، که در همین راستا نیز سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران دستگاه‌های امدادی و خدماتی را در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآورده است.

وی ادامه داد:‌ در اثر این مخاطره افزایش سرعت وزش باد شدید موقتی متصور می باشد. در این رابطه بابهره گیری از سامانه های متعدد در اختیار فعالیت های این سیستم بارشی بادقت و بصورت 24 ساعته در مرکز عملیات اضطراری (EOC) شهر تهران رصد و به منظور کاهش خسارات ناشی از مخاطرات جوی محتمل مراتب به مراکز و سازمان های ذیربط، نمایندگان دستگاه های امدادی مستقر در EOC پایتخت و عوامل ذیربط شهرداری تهران اطلاع رسانی و بصورت یکپارچه اقدامات اجرایی مورد نیاز پیگیری می شود. 

رییس مرکز هماهنگی عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با توصیه به شهروندان گفت: در طول زمان هشدار عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، ، عدم پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد، خودداری از گذر از بستر مسیل ها و رودخانه ها و توقف در حاشیه آبروها، رودخانه ها ، عدم تردد و سفرهای غیر ضروری (خصوصا گردنه ها و مسیرهای برف گیر) و... از جمله مواردی است که باید در این شرایط مورد توجه قرار بگیرد و در صورت لزوم از تجهیزات و وسایل مناسب زمستانی استفاده نمایند. 

وی افزود: حسب پیش بینی های صورت گرفته از ظهر روز جمعه تا دوشنبه هفته آتی با کاهش دما از 5 تا 12 درجه در نقاط مختلف شهر مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز