خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت:

تقویت خودباوری در مدیران سبب عملکرد بهتر در بحران‌ها می‌شود

تقویت خودباوری در مدیران سبب عملکرد بهتر در بحران‌ها می‌شود
کد خبر : ۱۴۴۰۱۸۵

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به لزوم تقویت روحیه خودباوری در مدیران نظام سلامت، مهمترین اندوخته یک سازمان را منابع انسانی دانست و بر اهمیت نحوه برخورد با نیروهای انسانی، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، بهروز رحیمی، در حاشیه برگزاری دوره جامع مدیران نظام بیمارستانی، گفت: برگزاری چنین رویدادهای آموزشی سبب انتقال دانش ضمنی مدیران می‌ شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در هر مرحله از مدیریت، افراد نکات جدیدی را می ‌آموزند، خاطرنشان کرد: روزی که احساس کنیم دیگر نیازی به آموزش و یادگیری نداریم، آغاز شکست ماست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تصریح کرد: باید سعی کنیم از رفتار، منش و عملکرد انسان ‌های پیرامونمان بیاموزیم و گستره اطلاعاتمان در مورد انسانها را افزایش دهیم، چراکه هویت اصلی علم مدیریت از رفتار انسان ‌ها ناشی می ‌شود و به همین دلیل مدیریت علم دشواری است.

رحیمی در ادامه با تاکید بر اینکه حوزه آموزش، نقش بسیار مهمی در وزارت بهداشت دارد، گفت: آموزش علم و دانایی و تربیت نیروی توانمند فرآیند بسیار مهمی است و دانش را باید از موضوعات فرضی به‌ صورت دانش ضمنی و کاربردی پیاده‌ سازی کنیم چراکه تجربه ‌های آموخته ‌شده بسیار مهم هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان اینکه بخشی از مدیریت ذاتی است، خاطرنشان کرد: توانایی و دانایی باید همراه هم باشند، مهارت و تجربه در محیط عملیاتی نیز مؤلفه بسیار اساسی است، به همین دلیل باید تجربیات را به ‌خوبی ثبت کنیم تا نسل بعدی ما بتوانند از آن بهره ببرند.

رحیمی مدیریت ساختار بیمارستان را به دلیل غیرقابل‌ پیش‌ بینی بودن آن، بسیار مشکل دانست و گفت: مدیران باید لحظه ‌به ‌لحظه در ذهن خود مانورهای مدیریتی را اجرا کرده و سناریوهای مختلفی را جهت تصمیم‌ گیری ‌ها در نظر گیرند.

وی بر لزوم تقویت خودباوری به منظو ارائه بهترین عملکرد در بحران‌ ها، افزود: بخش مهمی از اداره بیمارستان‌ ها حوزه منابع انسانی است که در این حوزه، نحوه برخورد با افراد حائز اهمیت است، چراکه مهمترین اندوخته یک سازمان، منابع انسانی آن است.

رحیمی تأکید کرد: در کنار چالش‌ هایی که وجود دارد، موفقیت ‌های هرچند به‌ ظاهر کوچک در بیمارستان ‌ها به‌ عنوان بخشی از نظام سلامت می‌ تواند موجب امیدآفرینی در جامعه شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بیمارستان یک موجود زنده باهوش است و نسبت به همه واکنش‌ های ما تاثیرپذیر است و بر اساس رفتار ما تربیت می‌ شود. سیستم و فرهنگ سازمان از سبک رفتار و فعالیت ‌های مدیران الگو می‌ گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اگر هر روز یک قدم کوچک مثبت برداریم، نتیجه شگفت ‌انگیزی خواهد داشت. منتظر اتفاقات خاص و جایگاه ‌های خاص نباشید، در هر جایگاهی که قرار دارید، بهترین فرد حوزه خود باشید و سعی کنید از تجربیات دیگران بهره‌ مند شوید.

گفتنی است، Boot Camp ( دوره آموزشی تحت ‌فشار برای یادگیری سریع مهارت های لازم جهت اشتغال) مدیران نظام سلامت به همت موسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت ایران در 3 روز و با حضور معاون و مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت برگزار شد. این کارگاه‌ های آموزشی با هدف توانمندسازی مدیران حوزه سلامت برنامه‌ ریزی شده است تا نوآوری، پویایی و بهره‌ وری بیشتری در نظام سلامت ایجاد شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز