خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

فعالیت مدارس یک نفره و دو نفره و شبانه‌روزی در راستای تحقق عدالت آموزشی

فعالیت مدارس یک نفره و دو نفره و شبانه‌روزی در راستای تحقق عدالت آموزشی
کد خبر : ۱۴۳۲۸۵۱

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مطلوبی در زمینه عدالت آموزشی انجام داده است. در زمینه دسترسی آموزشی کارهای مفید و با اهمیتی نیز صورت گرفته برای مثال مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره تشکیل شده و درحال فعالیت در مناطق کمتربرخوردار هستند.

به گزارش ایلنا، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان و روسای ادارات مناطق و نواحی استان ایلام، گفت: باید برنامه‌ریزی در سطح مدرسه حاکم و نهادینه شود و مشخص شود که چقدر برنامه محوری در فرآیند مدیریت مدرسه اهمیت دارد. 

وی در ادامه افزود: برنامه ریزی بلند مدت و نگاه برنامه محوری مدنظر است و مدیران مدارس با تسلط کامل به آیین نامه اجرایی مدارس باید نسبت به تدوین برنامه سالانه و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اقدام نمایند. 

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تحقق عدالت آموزشی، اظهار کرد: از اهداف اصلی نظام تعلیم و تربیت، تحقق عدالت آموزشی است. درمسئله عدالت آموزشی، ساده‌ترین و حداقل‌ترین آن دسترسی آموزشی است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروز، نظام جمهوری اسلامی ایران کارهای مطلوبی در زمینه عدالت آموزشی انجام داده است. در زمینه دسترسی آموزشی کارهای مفید و با اهمیتی نیز صورت گرفته برای مثال مدارس شبانه روزی و مدارس یک نفره و دو نفره تشکیل شده و درحال فعالیت در مناطق کمتربرخوردار هستند. 

کاظمی با اشاره به جایگاه مدیر مدرسه در نظام تعلیم و تربیت، تاکید کرد: مدیر مدرسه به عنوان مهم‌ترین عامل می‌تواند زمینه تحول در آموزش و پرورش در مدرسه را رقم بزند. یک مدیر فعال، پویا، شجاع و با جسارت و با برنامه عاملی برای تغییرات مثبت است. 

وی در پایان، تصریح کرد: انتخاب درست مدیران و توانمندسازی آنان باید در صدر اولویت‌ها برای برنامه‌ریزی باشد تا شاهد تحقق مطلوب فرآیندهای مدرسه باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز