خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان محیط‌زیست:

۱۸۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ایران فعالیت می‌کند

۱۸۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در ایران فعالیت می‌کند
کد خبر : ۱۴۲۵۱۵۸

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست از فعالیت ۱۸۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد طاهری، مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز (چهارشنبه ۱۵ آذر) در نشست خبری تشریح عوامل آلودگی هوا و راهکارهای برون‌رفت از این مشکل اظهار داشت: ۱۸۰ ایستگاه فعال سنجش آلودگی هوا در سراسر کشور داریم و علاوه بر سازمان محیط‌زیست، شهرداری‌ها هم به بحث پایش ورود پیدا کرده‌اند.

وی افزود: از ۳۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا در تهران، ۱۴ ایستگاه مربوط به سازمان محیط‌زیست و بقیه متعلق به شهرداری تهران است و آمار اعلامی شاخص آلودگی هوای روزانه و لحظه‌ای نیز آمار تجمعی مربوط به میانگین تمام این ایستگاه‌ها است.

طاهری ادامه داد: غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، اوزن، دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و کربن مونوکسید موجود در هوا در این ایستگاه‌ها بررسی می‌شود.افزایش سطح د‌ی‌اکسید گوگرد حکایت از مازوت‌سوزی دارد که میزان آن اکنون بالا نیست و مشکل آلودگی ناشی از ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است که تردد بیش از حد وسایل نقلیه از منابع اصلی آن است.

مدیرکل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط‌زیست خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ایستگاه‌های پایش در کلانشهرها کفایت می‌کند، در اصفهان، تهران و مشهد حتی بیشتر از تعداد مطلوب ایستگاه پایش داریم‌. البته فقط اندازه‌گیری نباید برای ایستگاه‌ها محدود شود و این تصور که در هر منطقه یک ایستگاه وضعیت کل منطقه را نشان دهد، درست نیست.

طاهری تاکید کرد: این که گفته می‌شود بعضی ایستگاه‌ها در شرایط تشدید آلودگی هوا از مدار خارج می‌شوند، درست نیست، اما برای اطمینان از فعالیت صحیح باید گاهی فرآیند راهبری را انجام دهیم.

وی در پایان تصریح کرد: به هیچ وجه این‌طور نیست که ایستگاه‌های سنجش آلودگی در برخی مواقع شاخص‌ها را کمتر از مقدار واقعی عدد مربوطه نشان دهند، زیرا بلافاصله بعد از اندازه‌گیری داده‌ها توسط دستگاه، اطلاعات به دیتاسنتر ارسال می‌شود و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز