خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

تقویت نقش محوری استانداران با اجرای طرح راهبری زنجیره ارزش راهبردی

 تقویت نقش محوری استانداران با اجرای طرح راهبری زنجیره ارزش راهبردی
کد خبر : ۱۴۱۳۳۷۱

وزیر کشور با اشاره به سومین جلسه راهبری زنجیره ارزش راهبردی استان‌‌ها گفت: معمولا در هر استان دو زنجیره ارزش تعریف شده و در دستور کار قرار دارد و البته این موضوعات توسعه پیدا می‌کند تا همه ضرورت‌های لازم برای توسعه این زنجیره نیز تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه سومین شورای ملی طرح توسعه زنجیره‌های ارزش و راهبردی استان‌ها که ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: سومین جلسه راهبری زنجیره ارزش راهبردی استان‌‌ها امروز برگزار شد.

وی ادامه داد: این کار مدتی است در وزارت کشور دنبال می‌شود و با دستگاه‌های مختلف تولیدی، وزارت صمت و وزارت جهاد و همه دستگاه‌هایی که در این امر دخیل هستند بحث شده است تا ما بتوانیم یک رابطه خوب بین استان‌‌ها و حوزه‌‌های مختلفی که می‌تواند این زنجیره را فعال کند، برقرار کنیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این کار اثرات بسیار مهمی دارد اولا برای ما مسیر رشد و توسعه را براساس وضعیت نسبی هر استان مشخص می‌کند، نقش محوریت استانداران را در توسعه استان تقویت می‌کند و همچنین می‌تواند ثروت‌افزایی در مجموعه کارگاه‌های تولیدی را کامل روشن کند. آینده هر رشته کار را تبیین و روشن می‌کند و می‌تواند با توجه بر تکیه بر ظرفیت‌های مردمی نسبت به تهیه نقش و ایجاد نقش برای مردم توسعه دهد چراکه اقتصاد باید مردمی محور باشد.

وحیدی با بیان این طرح مزایای فراوانی دارد، تصریح کرد: این کار با هماهنگی همه دستگاه‌‌های ذیربط و استانداران شکل گرفته است. گزارشاتی در این جلسه ارائه شد معمولا در هر استان دو زنجیره ارزش تعریف شده و در دستور کار قرار دارد و البته این موضوعات توسعه پیدا می‌کند تا همه ضرورت‌های لازم برای توسعه این زنجیره نیز تبیین شود.

وی ادامه داد: حمایت‌هایی که لازم است از این طرح صورت بگیرد با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله صندوق نوآوری و شکوفایی که شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت می‌کند. ما در واقع در یک رابطه هماهنگ و پیوسته و زنجیره‌ای بتوانیم مسیر رشد و توسعه را در هر استان براساس زنجیره ارزش راهبردی تعریف کنیم و کار را جلو ببریم.

وزیر کشور درباره اینکه چه تسهیلاتی برای صادرکنندگان از سوی استانداری‌ها در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این مسئله مهم است که استان‌‌های ما هر کدام به صورت مستقل درباره صادرات و ظرفیت‌های صادراتی‌شان فعال شوند. ما ارزیابی در این خصوص داریم. همه استان‌‌ها و به ویژه استان‌های مرزی در این زمینه فعال شده‌اند ما یک دیپلماسی اقتصادی فعالی را در سطح استان‌ها شاهد هستیم هم با کشورهای همجوار و هم بعضا با توجه به ظرفیتهایی که در استان‌ها وجود دارد و قابل بهره‌برداری در کشورهایی ولو غیر همسایه ولی همسو است، کار دنبال می‌شود. در همین مدت نیز ما شاهد افزایش صادرات غیرنفتی خودمان از همین استان‌هایی که در حوزه دیپلماسی اقتصادی فعال شده‌اند.

وحیدی درباره حمایت از صادرکنندگان تصریح کرد: صمن اینکه این افراد از ظرفیت‌های ملی استفاده می‌کنند ظرفیت‌‌های استانی نیز برای آنها در نظر گرفته شده و می‌توانند با کمک ظرفیت‌های استانی اعم از ظرفیت‌های دولتی و مردمی برای توسعه و شکوفایی استفاده کنند و بسیاری از اتفاقات نیز در این چهارچوب قابل رقم خوردن است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز