خبرگزاری کار ایران

ایران و روسیه برای راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی مشترک به توافق رسیدند

ایران و روسیه برای راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی مشترک به توافق رسیدند
کد خبر : ۱۴۰۸۴۴۰

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از توافق برای راه‌اندازی دو مرکز نوآوری و کارآفرینی بین ایران و روسیه، به نمایندگی این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، حسن زمانیان، معاون وزیر علوم و رئیس این سازمان درباره بازدید هیئت تجاری علمی روسیه از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: در هفته جاری نمایشگاه مشترک توانمندی‌های علمی و تجاری ایران و روسیه (EXPO – ۲۰۲۳) در برج میلاد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در این نمایشگاه مسئولان استانداری مسکو به همراه بسیاری از شرکت‌های تجاری، اساتید دانشگاه‌ها و روسای دانشگاه‌ها حضور داشتند. 

معاون وزیر علوم با بیان این‌که هدف از برگزاری این نمایشگاه، ارائه توانمندی‌های دانش‌بنیان دو طرف برای سرمایه‌گذاری و توسعه بازار هر دو کشور است، اظهار کرد: با توجه به این‌که در کنار این نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری کشور نیز حضور داشتند، هیئت تجاری علمی روسیه در دو مرحله از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و همچنین پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بازدید به عمل آوردند. 

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: در بازدید اول، هیئت دولتی متشکل از مدیران بخش سرمایه‌گذاری و نوآوری استانداری مسکو از سازمان بازدید کردند. در نشست مشترک این گروه و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی، زمانیان؛ گزارشی از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی سازمان و راه‌اندازی پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد که مورد توجه هیئت اعزامی روسیه قرار گرفت. 

وی خاطر نشان کرد: این گروه ضمن تمجید از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه فناوری‌های نوین، پیشنهاد چندین همکاری مشترک در حوزه بیوتکنولوژی، ماشین آلات و صنایع اپتیک را ارائه کردند تا فعالیت‌هایی به صورت مشترک با پژوهشکده‌های سازمان و شرکت‌های مستقر در پارک بین‌المللی سازمان انجام گیرد. 

به گفته زمانیان؛ در بازدید دوم، گروهی متشکل از تجار و بازرگانان روسی و چند تن از اساتید دانشگاه‌های روسیه از پارک بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های مستقر در این پارک بازدید داشتند و در مورد راه‌اندازی بازارهای مشترک و کسب و کار تحقیق و توسعه‌محور اظهار تمایل کردند. 

در پایان این جلسه به پیشنهاد زمانیان مقرر شد در آینده‌ای نزدیک یک مرکز نوآوری و کارآفرینی مشترک در ایران و به طور متقابل در روسیه برای استقرار شرکت‌های ایرانی و روسی تاسیس شود. 

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هدف از راه‌اندازی این مرکز نوآوری را توسعه بازار مشترک و همکاری‌های آتی دانست و گفت: در مرحله بعد پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفاهم‌نامه‌های مربوطه منعقد خواهند شد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز