خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

برنامه‌ریزی جدی برای تقویت تجهیزات پایش تصویری مرزها/ هوشمندسازی رصد مرزهای کشور در اولویت مرزبانی

برنامه‌ریزی جدی برای تقویت تجهیزات پایش تصویری مرزها/ هوشمندسازی رصد مرزهای کشور در اولویت مرزبانی
کد خبر : ۱۴۰۵۳۵۵

فرمانده مرزبانی فراجا با تاکید بر این که هوشمندسازی رصد مرزهای کشور جزو مهمترین اولویت‌های کاری مرزبانی انتظامی کشور قرار دارد، گفت: اقدامات لازم برای تقویت پایش تصویری مرزها با استفاده از تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی را به شکل جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

سردار «احمدعلی گودرزی»، فرمانده مرزبانی انتظامی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تقویت امکانات پایش تصویری مرزهای کشور اظهار داشت: در حال حاضر برنامه‌هایی جدی برای تقویت تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی به‌منظور رصد و پایش تصویری مرزهای کشور و همچنین ارتقای سطح آموزش و توان عملیاتی نیروهای مرزبانی در دست اجرا قرار دارد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اثربخشی این اقدامات و افزایش توان نظارت بر مرزهای کشور باشیم. 

وی افزود: هوشمندسازی رصد مرزهای کشور جزو مهمترین اولویت‌های کاری مرزبانی انتظامی کشور قرار دارد و رایزنی‌هایی را با دولت انجام داده‌ایم که اعتبارات لازم را برای افزایش تعداد دوربین‌های حرارتی، دوربین‌های دید در شب، سیستم‌های عمود پرواز از جمله پهپاد و هلی‌شات و سایر تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی در اختیار مرزبانی قرار دهد تا بتوانیم با استفاده از سیستم‌های روز دنیا با قدرت بیشتری به حراست از مرزهای کشور و شناسایی و کنترل اشرار در مرزها بپردازیم. 

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه که هم‌اکنون مراحل نهایی بررسی‌های آن در مجلس شورای اسلامی طی می‌شود، پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است تا بتوانیم از سال ۱۴۰۳ که عملا سال اول اجرای این برنامه خواهد بود، بیش از پیش از ظرفیت تجهیزات الکترونیکی، اپتیکی و پهپادی برای پایش تصویری مرزها استفاده کنیم. نکته قابل توجه این است که تمام این تجهیزات با دست توانمند متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده که برای ما مایه افتخار است. 

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری دولت و مجلس، اعتبارات لازم در این زمینه تخصیص پیدا کند تا همکاران ما در وزارت دفاع بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای هوشمندسازی رصد و پایش مرزها را تولید کنند و این تجهیزات را در اختیار مرزبانی انتظامی کشور قرار دهند. در مجموع ما اقدامات لازم برای تقویت تجهیزات پایش تصویری مرزها را به شکل جدی در دستور کار قرار داده‌ایم و در صورت تحقق اعتبارات لازم، حتما این کار انجام خواهد شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز