خبرگزاری کار ایران

تست گرم قطعه شمال‌غرب خط ۶ مترو تهران/ انتظار برای افتتاح سه ایستگاه

تست گرم قطعه شمال‌غرب خط ۶ مترو تهران/ انتظار برای افتتاح سه ایستگاه
کد خبر : ۱۳۹۸۵۶۱

بامداد امروز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ تست گرم قطعه شمال‌غرب خط ۶ متروی تهران انجام شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت شهر؛ تست گرم ۵/۵ کیلومتر مسیر تونلی در خط ۶ مترو تهران از ایستگاه شهید ستاری تا ایستگاه کوهسار ( پیش نیاز افتتاح ۳ ایستگاه شهران ، شهرزیبا و کوهسار در مهرماه ) -بامداد سه‌شنبه ۲8 شهریور ماه ۱۴۰۲- برگزار شد. 

عباس فتحعلی‌پور مجری خط ۶ مترو در این باره در جمع خبرنگاران گفت: خط ۶ مترو دارای ۲۷ ایستگاه است تا به الان ۱۷ ایستگاه به بهره برداری رسیده است. تست گرم امشب محدود به حدود ۶ کیلومتر شمالی این خط از ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار است. باتوجه به برنامه ریزی انجام گرفته در مهرماه این مسیر ۶ کیلومتری که شامل ایستگاه ‌های شهرزیبا، شهران و کوهسار می‌شود را به بهره برداری می‌رسانیم. 

وی با بیان اینکه دو ایستگاه شهدای کن و کاشانی هم در این میان عبوری است که به زودی به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: عملیات ساخت این ایستگاه‌ها از سال ۸۴ شروع شده و تقریبا کار معماری و سازه در چند ساله گذشته تکمیل شده بود؛ بنابراین ما عمده کارهای تجهیزاتی و ساختمانی را پیش بردیم. 

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه تامین مالی تکمیل این ایستگاه‌ها انجام شده و در مهرماه این ۶ کیلومتر را به اتمام می‌رسانیم، عنوان کرد: بنابراین معماری خاصی که در ایستگاه‌های جدید انجام می‌دهیم در این قسمت موضوعات ندارد. حدود ۶ هزار میلیارد تومان هزینه این بخش است. همچنین تمامی پله برقی‌ها و آسانسورهای این سه ایستگاه از ابتدا شروع به کار می‌کند. 

مجری خط ۶ مترو گفت: خط ۶ از ایستگاه دولت آباد آغاز و تا ایستگاه کوهسار به طول ۳۲ کیلومتر به طول می‌انجامد. در ادامه نیز در نیمه دوم سال دو ایستگاه شهدای کن و آیت الله کاشانی را تقدیم مردم می‌کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه ۴ ایستگاه میانی خط ۶ یعنی نجات اللهی، بهار شیراز، سرباز و میدان خراسان را نیز برنامه ریزی می‌کنیم تا نیمه دوم سال تحویل شهروندان تهرانی کنیم، خاطرنشان کرد: ایستگاه ۱۷ شهریور که با خط ۷ تلافی دارد نیز در نیمه دوم سال به بهره برداری می‌رسد.

فتحعلی‌پور در پایان گفت: تست گرم یک نوع آزمایش خط است که باتوجه به قطاری که داریم مسیر تردد، برق رسانی و ریل سوم چک می‌کنیم. معمولا چون خط گرم است بایستی برق قطع بشود و بعد مسیر جدید را برق دار کنیم و مسیر را با قطاری که برق دارد راه بیندازیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز