اعلام دستورالعمل برگزاری ترم تابستانی دانشگاه فرهنگیان
دستورالعمل برنامهریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی دانشگاه فرهنگیان اعلام شد.
به گزارش ایلنا، دانشگاه فرهنگیان در راستای استفاده مناسب از زمان و همچنین فراهم نمودن شرایط لازم جهت دانشآموختگی بهموقع دانشجومعلمان حائز شرایط، دستورالعمل برنامهریزی و تقویم اجرایی برگزاری دوره تابستانی ویژه دانشجومعلمان کارشناسی پیوسته ورودی سالهای ۱۳۹۹ و ما قبل در تمامی رشتهها و همچنین دانشجومعلمان تأخیر گزینش یا دارای شرایط خاص در سایر رشتهها و ورودیها که با همورودیهای رشته خود هماهنگ نیستند و معلمدانشجویان کارشناسی ناپیوسته سال آخر را اعلام کرد.
بر این اساس، انتخاب واحد دوره تابستان مطابق تقویم آموزشی دانشگاه فرهنگیان صرفا به صورت الکترونیکی در روزهای ۲۶ تا ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۲ و از طریق سامانه آموزشی گلستان قابل انجام خواهد بود.
به استناد مجوز شماره ۳۵۱۳۸/۲۱/۲ مورخ اول خرداد وزارت علوم، حداکثر واحد مجاز انتخابی در دوره تابستانی سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۰ واحد درسی است.
همچنین برگزاری تمامی کلاسها و امتحانات به صورت حضوری خواهد بود، بنابراین دانشجویان متقاضی استفاده از شرایط «مهمان تکدرس یا نیمهمهمان» در انتخاب پردیس و یا واحد تابعه دقت لازم را داشته باشند.
انتخاب واحد دوره تابستانی، «قطعی» است و امکان حذف و اضافه دروس وجود ندارد.
با اعلام دانشگاه فرهنگیان، انتخاب واحد دانشجومعلمان و مهمانی آنان در دانشگاههای دولتی روزانه و سایر پردیسهای دانشگاه فرهنگیان با تأیید گروه آموزشی، مجاز است. (فرم های پیشنهادی در پورتال خدمات آموزشی معاونت آموزشی دانشگاه فرهنگیان موجود است.)
چنانچه دانشجومعلم تمامی واحدهای درسی خود را تا پایان نیمسال ۴۰۱۲ گذرانده و حداکثر دو عنوان درسی نظری باقیمانده داشته باشد، با تأیید گروه آموزشی مربوطه میتواند دروس را به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید. این دروس میبایست در نیمسال ۴۰۱۳ و با وضعیت «معرفی به استاد دوره تابستان» ثبت شوند.
در صورتی که دانشجومعلم برای دانشآموختگی با رعایت سقف واحدهای دوره تابستانی (تبصره ۲ و ۳ ماده ۷)، حداکثر دو عنوان درس نظری باقیمانده داشته باشد، میتواند با تأیید گروه آموزشی ذیربط، دروس را بعد از دوره تابستانی، به صورت معرفی به استاد و از طریق پیشخوان خدمت سامانه گلستان اخذ نماید که این دروس میبایست در نیمسال ۴۰۲۱ و با وضعیت «معرفی به استاد بدون سنوات» ثبت شوند و مطابق تقویم آموزشی تا ۳۱ شهریور به عنوان دانشآموخته به ادارهکل آموزشوپرورش محل خدمت دانشجو، معرفی شوند.
همچنین پردیسها و واحدهای تابعه مجاز به ارائه دروس نظری، نظری - عملی، عملی و آزمایشگاهی در این دوره تابستانی هستند، ولی ارائه دروس «کارورزی و پروژه (کارنمای معلمی)» در دوره تابستانی، مجاز نیست.
در مواردی که یک دانشجومعلم صرفا با ارائه ۲ واحد درس «پروژه یا کارنمای معلمی» در تابستان دانشآموخته میشود، با تصویب «شورای آموزشی استان» ارائه درس مذکور مجاز است.
حضور دانشجومعلم، در تمام جلسات درس الزامی است و چنانچه دانشجو در جلسات درس و یا امتحانات پایانی غیبت داشته باشد، مطابق قوانین و آییننامه آموزشی عمل خواهد شد. تصمیمگیری شورای آموزشی در خصوص ثبت غیبتهای موجه یا غیرموجه، باید حداکثر ۳ روز قبل از شروع امتحانات برای غیبتهای کلاسی و ۵ روز پس از امتحانات برای غیبتهای امتحانی باشد.
اخذ دروس با تداخل زمانی کلاس به هیچ وجه حتی برای دانشجویانی که دانشآموخته خواهند شد، امکانپذیر نیست.
لازم به ذکر است که درخصوص فرآیند و امکان ارائه درس در دوره تابستانی به دانشجویان رشته «بهداشت مدارس»، متعاقبا اطلاعرسانیهای لازم انجام خواهد شد.