خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در نشست خبری:

دوره پیشین مدیریت شهری روی برخی پروژه‌ها خاک ریخته بود/ ساخت تونل دوطبقه شهید متوسلیان با برآورد هزینه ۳۰ هزار میلیاردی

دوره پیشین مدیریت شهری روی برخی پروژه‌ها خاک ریخته بود/ ساخت تونل دوطبقه شهید متوسلیان با برآورد هزینه ۳۰ هزار میلیاردی
کد خبر : ۱۳۵۳۴۷۱

شهردار تهران گفت: زمانی که شهر را تحویل گرفتیم، عملا تمام پروژه‌های عمرانی خوابیده بود، اظهار داشت: در دوره مدیریت شهری پنجم حتی روی برخی پروژه‌های عمرانی قبل از خود نظیر میدان فتح نیز خاک ریخته بودند و بسیاری از پل‌ها را از زیر خاک بیرون می‌کشیدیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در کوشک باغ هنر در اراضی عباس‌آباد تهران برگزار شد، گفت: امروز دقیقا ۲۰ ماه است که در شهرداری تهران مشغول خدمات‌رسانی هستیم، چراکه از ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ در این زمینه مشغول به کار شدیم.

وی افزود: اگر سه گانه شهر، مدیریت شهری و شهروند را در نظر بگیریم، آنچه که اهمیت ویژه‌ای دارد شهروندان هستند که هم باید از شهر به بهترین نحو بهره بگیرند و هم مدیریت شهری باید در کمال خدمت‌گزاری برای آنها آسایش و آرامش را فراهم کند.

زاکانی با بیان این که زمانی که شهر را تحویل گرفتیم، عملا تمام پروژه‌های عمرانی خوابیده بود، اظهار داشت: در دوره مدیریت شهری پنجم حتی روی برخی پروژه‌های عمرانی قبل از خود نظیر میدان فتح نیز خاک ریخته بودند و بسیاری از پل‌ها را از زیر خاک بیرون می‌کشیدیم.

شهردار تهران ادامه داد: در دوره گذشته می‌گفتند شهرداری بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و نمی‌توان انتظار کار عمرانی داشت، آن هم در شرایطی که در شهر از فرسودگی رنج می‌برد و ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار در شهر وجود داشت که در حال افزایش بود.

در سال ۱۴۰۰ بیشترین مهاجرت به استان البرز از مبدأ تهران بود

زاکانی با بیان این که بسیاری از زیرساخت‌های شهری در شروع دوره جدید مدیریت شهری فرسوده بود، خاطرنشان کرد: مشکلات موجود در ابتدای دوره حاضر مدیریت شهری از به صدا درآمدن زنگ خطرها در شهر حکایت داشت، به نحوی که علاوه بر مشکلاتی نظیر ترافیک، آلودگی هوا و بدمسکنی در پایتخت، روند مهاجرت معکوس در تهران شکل گرفته بود و در سال ۱۴۰۰ طبق برآوردها استان البرز شاهد بیشترین مهاجرت از شهر تهران بود.

شهردار تهران با بیان این که این مشکلات در کنار بی‌عدالتی و فاصله بسیار زیاد شمال و جنوب پایتخت از این حکایت داشت که باید کار بزرگ و تحولی در دستور کار باشد، عنوان کرد: در شروع دوره جدید مدیریت شهری کنار موضوعات شهر، پرونده‌های بسیاری از بدمسکنی در محله‌های اسلام‌آباد، ده‌ونک، کن و نفرآباد به عنوان زخم‌های کاری شهر را شاهد بودیم. همچنین خیابان‌های قزوین، دماوند و فداییان اسلام نیز صورت شهری را بر هم زده بود و باید کار بزرگی برای تهران تعریف می‌شد.

می‌خواهیم شهرداری را به تکیه‌گاه مردم تبدیل کنیم

زاکانی با بیان اینکه ماحصل تغییر رویکرد در دوره جدید مدیریت شهری تبدیل به یک سند جامع تبدیل شد، اظهار داشت: هر هفته در دانشگاه‌ها با روسا و اساتید جلساتی را داریم و به نوعی آنچه به عنوان رویکرد و کلان‌پروژه‌ها داریم را مطرح می‌کنیم و به بحث می‌گذاریم. ما به استقبال نقد می‌رویم، چراکه حق اشتباه کردن را برای خودمان قائل نیستیم.

شهردار تهران با بیان این که می‌خواهیم شهرداری را به یک نهاد خدمات‌رسان اجتماعی و تکیه‌گاه مردم تبدیل کنیم، بیان کرد: از ابتدای دوره جدید مدیریت شهری تا کنون سعی کرده‌ایم توسعه شهر را با محوریت حمل‌ونقل و ایجاد محله‌های الگو داشته باشیم و تحول در سبک زندگی شهر را نیز براساس مشارکت نخبگان پیش ببریم.

وی با با بیان این که رویکرد تحولی دیگر دوره جدید مدیریت شهری، نیز فناوری در اداره شهر است، یادآور شد: در همین راستا ۲۰۰ هکتار در نظر گرفته شده‌ است تا شهرک فناوری به عنوان یک نمونه بی‌همتا در شهر احداث شود. همچنین به دنبال این هستیم که سه ناحیه هوشمند در شرق، غرب و مرکز تهران داشته باشیم و هویت‌های فناوری، اقتصادی و اجتماعی را در این مناطق ایجاد کنیم.

تحقق ۱۴۳ درصدی بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۱

زاکانی با بیان این که در همان هفته اول حضور در شهرداری توانستیم با برقراری انضباط مالی، از تنش مالی خارج شویم گفت: با وجود این که در سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری تهران ۱۳ همت افزایش داشت، اما ۱۴۳ درصد بودجه را محقق کردیم و ۱۰ هزار میلیارد تومان از دیون شهرداری را نیز در سال گذشته پرداخت کردیم.

شهردار تهران ادامه داد: با تامین منابع مالی لازم نیز تمام پروژه‌های شهر فعال شده است و یک پروژه نیست که طراحی شده باشد، اما اجرایی نشده باشد یا عملیات اجرایی آن آغاز نشده باشد؛ از جمله آزادراه شهید شوشتری و بزرگراه‌های یادگار امام(ره)، شهید بروجردی و تونل شهید متوسلیان که همه مجددا فعال شدند.

وی افزود: در دوره جدید مدیریت شهری تا کنون ۱۱ ایستگاه و ۳۳ کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده و تا پایان امسال سال ۱۲ ایستگاه و ۲۲ کیلومتر متروی دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. در حوزه مترو طرح‌های ناتمام از طریق مشارکت و مولدسازی پیش می‌رود و طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا سال ۱۴۱۰ خطوط جدید مترو یعنی خط‌های ۸ تا ۱۱ نیز به بهره‌برداری برسد.

برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید در تهران

زاکانی همچنین از برنامه‌ریزی برای ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید در تهران خبر داد و گفت: هزینه ساخت تونل دوطبقه ۹ کیلومتری شهید متوسلیان ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که از ماه آینده وارد مناقصه می‌شود. همچنین رینگ شمالی تهران نیز وارد فاز مطالعاتی می‌شود و در حقیقت امسال ظریفت‌های فوق‌العاده بالایی را از لحاظ بزرگراهی و آزادراهی خواهیم داشت.

شهردار تهران ادامه داد: در حوزه ساخت و اصلاح‌ معابر در تهران سعی می‌کنیم پایتخت را به سمت مسیری ببریم که شهر انسان‌محور از طریق مناسب‌سازی باشد و از مسیر هوشمندسازی نیز تسهیلات را در اختیار مردم قرار دهیم که در این راستا برای ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید در پایتخت برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: فاز اول بزرگراه شهید بروجردی امسال به بهره‌برداری می‌رسد، علاوه بر این، پروژه‌های بزرگی داریم که چندین هزار میلیارد تومان اعتبار به خود اختصاص داده‌اند، به طور مثال، پروژه شهید شوشتری ۶ هزار میلیارد تومان و پروژه شهید بروجردی نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رشد ۶۸ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده در سال گذشته

زاکانی به بخشی از اقدامات دوره جدید مدیریت شهری تهران در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: برای اصلاح وضعیت محلات خاصی مانند نفرآباد، طرح‌هایی را در کمیسیون ماده پنج مصوب کردیم. علاوه بر این، در حوزه شهرسازی بعد از ۱۰ سال رشد صدور پروانه را داشتیم و بیش از ۱۰ هزار فقره پروانه در سال قبل صادر شد.

شهردار تهران ادامه داد: در این دوره سعی کردیم تهدیدات شهر را به فرصت تبدیل کنیم که از جمله آن می‌توان به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد. ما بدهی شهر را اهرم تحول می‌دانیم و می‌توانیم به میزان تسویه بدهی از بانک‌ها تسهیلات بگیریم و از بعد ایمنی ناظر به سه گسل با استحکام‌بخشی عامل خطرزا را از بین ببریم. از طریق همین فرآیند نیز در سال گذشته در بافت فرسوده شاهد افزایش ۶۸ درصدی صدور پروانه بودیم.

هدف‌گذاری ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت و ۱۰۰ اتوبوس برقی به پایتخت

زاکانی با بیان این که یکی از برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده بیشتر از برق در حمل‌ونقل است، گفت: اگر آلاینده‌های هوا نباشند، شهر ما شهر خوبی است و در این راستا هدف‌گذاری ما ۴۰۰ هزار دستگاه موتور برقی است و امسال توزیع ۵۰ هزار دستگاه به شهروندان عملیاتی می‌شود. بیشترین تردد در سطح شهر توسط موتورهای کار انجام می‌شود و با توزیع موتورسیلکت‌ها، بخشی از آلایندگی‌ها در سطح شهر کاهش خواهد یافت.

وی در ادامه تاکید کرد: با وزیر نفت صحبت کرده‌ایم که از تبصره ۱۲ به عنوان مقدمه ظرفیتی استفاده کنیم و به دنبال راهکارهای قانونی هستیم که به عنوان پیش‌پرداخت کاهش مصرف سوخت استفاده کنیم و تهران را از این شرایط خارج کنیم. در همین راستا ۱۰۰ اتوبوس برقی ۹ متری را نیز در نظر داریم که امسال و سال آینده وارد ناوگان کنیم تا به شهر خدمات‌رسانی کنند تا از این وضعیت آلودگی هوا خارج شویم.

هدف‌گذاری تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در شهر تهران

زاکانی با تاکید بر لزوم تولید آسفالت و اهمیت آن در بهسازی معابر گفت: در دوره جدید کارخانه‌های بسیار مدرنی را در بخش آسفالت فعال کردیم، به نحوی که ظرفیت تولید آسفالت در تهران در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۴۰ هزار تن بود و در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۷۵۰ هزار تن رسید و امسال هدف‌گذاری ما یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت است. در سال ۱۴۰۲ قصد داریم آسفالت ۱۲ معبر بزرگراهی را در ۶ ماه اول سال بهسازی کنیم و‌ دو سوم حجم آسفالت‌مان را نیز برای معابر درجه دو و سه در نظر گرفتیم.

شهردار پایتخت با بیان این که براساس طرح تفصیلی شهر تهران، نزدیک به ۱۴ منطقه بارگذاری قدرالسهم طرح را ندارند، اظهار داشت: برخی نقاط شهر تهران از آسیب‌های زیست‌محیطی در رنج هستند و ضعف‌های زیادی را در سرانه‌های هفت‌گانه دارند و نمی‌توان در این فضاها بارگذاری‌های جدیدی انجام داد.

وی در ادامه تاکید کرد: تهران یک‌سری زمین‌های ذخیره شهری دارد و اگر بتوانیم بافت فرسوده را به کار بگیریم و ما به ازای شهرک‌ها سرانه ایجاد کنیم، دغدغه‌ها برطرف خواهد شد. در مجموع نمی‌توان به مسأله بارگذاری‌ها به صورت یک‌بعدی نگاه کرد و ما همه این ابعاد را در کنار هم در نظر می‌گیریم. بنابراین امیدواریم نوع بارگذاری‌ها به سمتی برود که نیاز شهر جبران شود و در محیط‌هایی باشد که از لحاظ بافت فرسوده تنش‌زا هستند، اما این اقدام با کیفیت و با نگاه از قبل طراحی‌شده خواهد بود.

با انضباط مالی، مشارکت و مولدسازی منابع مالی خودمان را تامین می‌کنیم نه با شهرفروشی

زاکانی در پاسخ به سوالی درباره نحوه درباره تأمین منابع مالی لازم برای اداره شهر و پرداخت بدهی‌های شهرداری گفت: بخشی از شیوه ما برای تامین منابع مالی، برقراری شرایط انضباط مالی است و در همان هفته اول حضور در شهرداری نیز توانستیم با همین انضباط مالی از تنش مالی خارج شویم، به نحوی که در هفته اول ۱۲۰۰ حساب شهرداری را به خزانه واحد تبدیل کردیم.

شهردار تهران با تاکید بر این که انضباط مالی، جلب مشارکت و مولدسازی از جمله راهکارهای شهرداری برای تامین منابع مالی است، خاطرنشان کرد: در حوزه مولدسازی ما به هیچ وجه امکانات‌مان را به صورت خام نخواهیم فروخت و از روش مولدسازی منابع برای پروژه‌ها استفاده خواهیم کرد. همچنین از طریق جلب مشارکت نیز برای شهر جلب سرمایه می‌کنیم و درآمدمان بسته به نوع خلاقیت و نوع فعالیت‌مان است، نه از طریق شهر فروشی.

شهر گران است، اما برای ارزان شدن خدمات به مردم کمک می‌کنیم

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا در دوره جدید مدیریت شهری نیز مانند دوره قبلی شهر گران اداره می‌شود یا خیر، توضیح داد: در حال حاضر شهر گران است، اما تلاش ما این است که برای ارزان شدن خدمات به مردم کمک کنیم، به طور مثال ۳۰۰ میدان و بازارچه میوه و تره‌بار داریم و اگر این‌ها نبودند، معلوم نیست در حوزه قیمت میوه و برخی اقلام ضروری چه اتفاقی می‌افتاد، فروشگاه‌های شهروند نیز نقش مشابهی دارند.

شهردار تهران ادامه داد: برای بهبود وضعیت مسکن در تهران نیز به سمت اجاره‌داری و فروش متری مسکن پیش می‌رویم تا افقی را در سطح شهر ایجاد کنیم و به سمت کنترل و کاهش قیمت‌ها برویم. ما معتقدیم مردم می‌توانند فقر را تحمل کنند، اما تبعیض را خیر، بنابراین هر کجا تبعیضی در مدیریت شهری وجود داشته باشد، حتما مسأله را پیگیری می‌کنیم تا مشکلات را رفع کنیم.

طراحی نرم‌افزار برای ساماندهی دستفروشان

زاکانی درباره برنامه‌های دوره جدید مدیریت شهری درباره ساماندهی دستفروشان گفت: در حوزه دستفروشان معتقدیم که نباید منعی برای آنها ایجاد کنیم، اما آنها هم حق ندارند که مردم را اذیت کنند و معابر را ببندند، بر همین اساس تلاش کردیم مکان‌هایی را برای استقرار دستفروشان جانمایی کنیم و در خارج از این مکان‌ها اگر دستفروشی بخواهد مزاحمت را برای مردم ایجاد کند، ممنوعیت دارد.

وی افزود: در موضوع دستفروشی، رویکرد مواجهه منطقی با این پدیده را در دستور کار قرار داده‌ایم که آن هم ساماندهی و خدمت‌دهی از طریق پارک‌ها و میادین و طراحی بازارچه‌ها بود. البته به علت تنوع کار این اقدامات خوب پیش نرفت و به همین دلیل در حال حاضر نرم‌افزاری طراحی کرده‌ایم که در حال تکمیل شدن است تا بتوانیم کلیه دستفروشان را ساماندهی کنیم و بدانیم که هر دستفروشی چه چیزی می‌فروشد و حیطه و حدود آنها نیز مشخص شود. امیدواریم در نیمه اول امسال شاهد رونمایی از این نرم‌افزار باشیم.

۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری را بازگرداندیم

زاکانی با تاکید بر این که در دوره جدید مدیریت شهری‌ یعنی در ۲۰ ماه گذشته، ۲۰ هزار میلیارد تومان از اموال شهرداری بازگردانده شد، گفت: ما همواره مسیر بازگرداندن اموال شهرداری را دنبال می‌کنیم. یک مورد از این اموال که هنوز برگردانده نشده، به اندازه نیمی از بودجه امسال شهرداری است و تلاش می‌کنیم آن را به شهرداری تهران برگردانیم. وقتی کار را شروع کردیم، برخی افراد می‌گفتند که بازپس‌گیری اموال شهرداری امکان ندارد، ولی این کار را انجام داده‌ایم و بازهم سر خودرا بالا می‌گیریم و اموال را بازمی‌گردانیم، چون حق مردم است.

شهردار تهران ادامه داد: یکی از بسترهای وقوع فساد در شهرداری در حوزه‌های قراردادها به‌ویژه در زمینه شهرسازی است که بهترین راه برای رفع این معضل سیستمی کردن کارها و شفاف‌سازی قراردادهاست که در این مسیر تا خردادماه تمام فرایندهای صدور پروانه و نظارت فنی الکترونیکی خواهد شد و روند ما در این مسیر پیشگیری از وقوع فساد خواهد بود.

وی با بیان این که برخی مفسده‌ها در شهرداری تهران به صورت خرد و از طریق بعضی کارمندان رخ می‌دهد، یادآور شد: روش ما در این مسیر آموزش، آگاهی‌بخشی و برخورد با موضوعات است و به جای این که چشم خود را ببندیم، با متخلفان برخورد می‌کنیم، اما علاقمند به علنی شدن آن نیستیم که در مسیر خدمات‌رسانی به اعتماد مردم آسیب زده نشود. در حوزه مبارزه با فساد سعی می‌کنیم کمتر شعار بدهیم و بیشتر عمل درست انجام دهیم، چون هم پای آبروی افراد و هم پای اموال شهر مطرح است.

مصادره یکی از املاک شهرداری بلافاصله بعد از بور‌س کالا

زاکانی با بیان این که در دوره جدید مدیریت شهری دو ملک شهرداری برای نخستین بار در بورس کالا عرضه شد، خاطرنشان کرد: خرید محصولات مورد نیاز شهرداری در بورس کالا بین ۲۵ تا ۳۰ درصد به نفع ما است و به همین دلیل تجهیزاتی مثل میلگرد و سیمان را از این محل می‌خریم تا شائبه رانت هم وجود نداشته باشد. در همین راستا فروش املاک را نیز در همین فضا دنبال می‌کنیم و ماه‌ها برای این امر تلاش کرده‌ایم.

شهردار تهران با بیان این که بلافاصله بعد از عرضه دو ملک شهرداری در بورس کالا، یک مجموعه یکی از این املاک را مصادره کرد، اظهار داشت: سال گذشته موفقیت چشمگیری در دادگاه‌ها و مراجع قضایی داشتیم و درباره املاک زیادی آرا به نفع شهرداری صادر شد، درباره این ملک هم تلاش می‌کنیم به نفع شهرداری رای بگیریم.

تفاهم شهرداری تهران با وزارت راه برای احداث ۴۷۰ هزار واحد مسکونی

زاکانی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی مسکن در سال گذشته گفت: در حوزه مسکن جلساتی را با وزارت راه و شهرسازی برگزار کرده‌ایم و قرار شده است که ما هم در این زمینه کمک کنیم. در همین راستا برای احداث بالغ بر ۴۷۰ هزار واحد مسکونی با وزارت راه تفاهم نوشته‌ایم و ۳۲ هزار واحد نیز برای خود شهرداری در ۲۲ منطقه دنبال شد که برخی از آنها در مسیر ساخت است و برخی‌ها معطل موضوع شهرک الگو بود که در فروردین این الگو درآمد و اولین شهرک در منطقه ۱۹ بارگذاری خواهد شد. دومین شهرک الگو نیز در منطقه ۲۱ با مساحت ۶۰ هکتار بارگذاری می‌شود.

وی افزود: از ۳۲ هزار واحد مسکونی که به شهرداری تهران اختصاص داده خواهد شد، بخشی برای پرسنل خودمان است و بخشی نیز برای اجاره‌داری و بخشی دیگر هم برای فروش متری استفاده می‌شود. در دولت بحث اجاره‌داری مطرح شده است و مسیری که دنبال می‌شود این است که نقش ممتازی را به شهرداری بدهند و در حال حاضر مقدمه این کار مهیا شده است.

توضیح زاکانی درباره وضعیت شرکت کنترل ترافیک و دوربین‌های نظارتی شهر تهران

زاکانی در پاسخ به پرسش دیگری درباره وضعیت شرکت کنترل ترافیک و دوربین‌های نظارتی شهر تهران توضیح داد: ما در مجموعه شهرداری به واسطه تنوع کار باید تخصصی ‌کار کنیم. در غیر این صورت نمی‌توانیم خدمات مناسبی ارائه دهیم‌. شرکت کنترل ترافیک یک شرکت بزرگ است و پیش از این بخش نگهداری از فیبر و همه دوربین‌ها را به این شرکت سپرده بودند، لذا با کمبود دوربین و اختلال مواجه بود. در این شرایط با توجه به اینکه در خرداد سال قبل شرکت کنترل ترافیک و فاوا آسیب دید، طرحی نو را در نظر گرفتیم و برای توسعه خطوط فیبر نوری برنامه‌ریزی کردیم و اینترنت ارزان و پایدار و پرسرعت را دنبال کردیم.

زاکانی در ادامه توضیحات خود گفت: ۱۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر وجود دارد. ما سعی می‌کنیم سرمایه‌ها را دور نریزیم، به همین دلیل یک شرکت را در معاونت حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران انتخاب کرده‌ایم و قرار است زیرساخت‌های سخت‌افزاری مربوط به دوربین‌ها و فیبرهای نوری را به آن بخش منتقل کنیم تا تصویر خام را در اختیار شرکت کنترل ترافیک قرار دهد. هنر این شرکت است که هوشمندسازی و سفرهای ترکیبی و شبکه هوشمند چراغ‌ها را بر عهده می‌گیرد و مسئولیت چراغ راه ترافیک را نیز عهده دار می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مسیر ما کار قانونی و درشتی را انجام دادیم و شرکت کنترل ترافیک قرار نیست نه محل شود و نه ادغام، بلکه قوی‌تر خواهد شد. یک شرکت اختصاصی نیز برای نظارت بر دوربین‌ها خواهیم داشت که می‌تواند پاسخگو باشد تا اگر مشکلی در این خصوص پیش آمد، نخواهیم از چند قسمت مختلف پاسخ بگیریم، بلکه صرفا همین شرکت با توسعه نظارت تصویری در شهر پاسخگو باشد.

وی افزود: مواد آلاینده تهران شامل گازها و ذرات معلق هستند که سازمان حفاظت محیط‌زیست متولی اصلی این موضوع است. البته شهرداری می‌تواند با توسعه حمل‌ونقل عمومی بخشی از آلایندگی‌ها را برطرف کند که ما در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای داریم. سال گذشته وزارت نفت تمهیدات ویژه‌ای برای کاهش مصرف سوخت‌های آلاینده اندیشید و ما نیز قدرالسهم خود را با توسعه حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلایندگی اجرا خواهیم کرد. البته دادستانی نیز در این مسیر اثرگذار خواهد بود.

پایش ۱۶ هزار ساختمان بالای هفت طبقه به لحاظ ایمنی

زاکانی درباره اقدامات انجام‌شده برای بهبود وضعیت ایمنی ساختمان‌های پایتخت گفت: ما باید تمهیدات لازم را انجام دهیم تا لیست دقیقی از ساختمان‌ها داشته باشیم. این ۱۲۹ ساختمان که تعداد آن اخیرا کاهش یافته است، به لحاظ ایمنی صرفا از منظر آتش‌نشانی دچار اشکال است که لیست دقیقی به حساب نمی‌آید، زیرا ساختمان‌های بسیاری وجود دارد که هم از نظر آتش‌نشانی و هم موضوع زلزله دچار ضعف ایمنی است.

شهردار تهران ادامه داد: در همین راستا به دنبال پایش دقیق ساختمان‌های پایتخت هستیم و تا کنون ۱۶ هزار ساختمان بالای هفت‌طبقه را با چندین اکیپ مورد پایش قرار داده‌ایم. در این پایش‌ها ساختمان‌های پایدار و ناپایدار بررسی می‌شود.

وی در پایان به برگزاری مانور ۵.۵ ریشتری زلزله در تهران در مدت اخیر اشاره کرد و گفت: با مانورهایی که برگزار می‌کنیم، درصدد این هستیم که خدمات مناسبی را در این زمینه ارائه کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز