خبرگزاری کار ایران

طهرانچی در گفت‌وگو با ایلنا:

رشته‌های پزشکی ایران؛ انتخاب دانشجویان بین‌المللی/ علی‌رغم حضور طالبان، یک روز هم واحد کابل را تعطیل نکردیم

رشته‌های پزشکی ایران؛ انتخاب دانشجویان بین‌المللی/ علی‌رغم حضور طالبان، یک روز هم واحد کابل را تعطیل نکردیم
کد خبر : ۱۳۴۷۰۵۵

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: علی رغم حضور طالبان ما یک روز هم دانشگاه آزاد واحد کابل را تعطیل نکردیم و در شهریور ماه ۱۴۰۱ توانستیم مجوز برگزاری کنکور داخل افغانستان را بگیریم.

«محمدمهدی طهرانچی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد گسترش فعالیت‌های بین المللی دانشگاه آزاد توضیح داد: در دو سال اخیر بررسی جدی در مورد پذیرش دانشجوی خارجی داشتیم. تعداد دانشجویان بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸-۹۹ حدود ۶ هزار نفر بود که نسبت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو تقریبا صفر بود. 

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: به صورت طبیعی در دانشگاه‌های کشورهای پیشرو معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ درصد دانشجویان کشورشان را دانشجوی خارجی تشکیل می‌دهند. ما نیز با تلاشی که صورت گرفت، توانستیم تعداد دانشجوی بین المللی خودمان را به ۶۰ هزار نفر برسانیم و در ترم بهمن ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۰ هزار نفر دانشجوی خارجی جدید هم پذیرفتیم. 

طهرانچی با بیان اینکه این آمار مربوط به دانشجویانی است که داخل ایران درس می‌خوانند، در خصوص فعالیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد در خارج از کشور نیز گفت: علی رغم حضور طالبان ما یک روز هم دانشگاه آزاد واحد کابل را تعطیل نکردیم و در شهریور ماه ۱۴۰۱ توانستیم مجوز برگزاری کنکور داخل افغانستان را بگیریم. 

او در ادامه افزود: ما به دنبال این هستیم که در کشور عراق نیز فعالیت شعبه دانشگاه آزاد را آغاز کنیم. اکثر موانعی که وجود داشت برطرف شده است و به زودی اعلام رسمی گشایش شعبه در کشور عراق را نیز اعلام خواهیم کرد. 

رئیس دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که دانشجویان چه کشورهایی بیشتر به تحصیل در ایران علاقه‌مند هستند، بیان کرد: سبد دانشجویی ما بالغ بر ۲۰ کشور خارجی است، اما در بین این کشورها، دانشجویان عراقی و افغانستانی آمار بالاتری دارند. اخیرا روی جذب دانشجو از شبه قاره هند نیز متمرکز شده‌ایم و دانشجویانی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی ایران را انتخاب کرده اند. 

طهرانچی با اشاره به اینکه همین حالا ۱۰۰ دانشجوی پزشکی از هندوستان برای ادامه تحصیل در ایران هستند، تاکید کرد: این گروه در واقع اولین گروه از دانشجویان شبه قاره هستند که برای رشته پزشکی به ایران آمده اند. ما برای کسانی که دارای مدرک چهار تا پنج‌ساله‌ای مطابق با آموزش پزشکی هند هستند، برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز گرفته‌ایم و در حوزه‌های گوناگون سبد دانشجویان بین المللی خودمان را متنوع‌تر خواهیم کرد. 

او در مورد معیارهای دانشگاه آزاد در جذب دانشجوی خارجی نیز توضیح داد: ما دانشجویان را براساس رزومه‌ای که دارند انتخاب می‌کنیم. همانطور که بیش از ۸۵ درصد از دانشجویان داخلی را براساس رزومه انتخاب می‌کنیم یا کشورهای خارجی دانشجویان ایرانی را براساس رزومه‌ای که ارائه می‌دهند، پذیرش می‌کنند، ما هم سوابق تحصیلی و رزومه افرادی که تمایل به تحصیل در ایران دارند را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به همین منظور سیستم و سامانه‌ای در بخش بین الملل دانشگاه طراحی کرده‌ایم تا پذیرش‌ها به دقت انجام شود و به مرکز پذیرش ما ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز