خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت:

شاه کلید کنترل بیماری‌های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است

شاه کلید کنترل بیماری‌های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است
کد خبر : ۱۳۲۳۳۴۶

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: شاه کلید کنترل بیماری های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است. ادغام طب ایرانی در نظام شبکه سلامت را با هدف اصلاح سبک زندگی در ۱۴ دانشگاه داشتیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ به صدرصد برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نفیسه حسینی، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و دبیر سومین جشنواره طب سنتی در ابتدای اختتامیه سومین جشنواره طب ایرانی که صبح امروز با حضور عین اللهی وزیر بهداشت و یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: امروز در دولت سیزدهم توسعه حوزه طب ایرانی و استفاده از ظرفیت های آن مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در حوزه طب ایرانی ادامه داد: تسهیل در راه اندازی دانشکده های طب ایرانی انجام شده و دانشگاه‌های متعددی متقاضی راه اندازی این رشته هستند. پیشنهاد دوره های مهارتی برای رشته پرستاری مامایی و ...‌ از جمله اقدامات انجام شده در این یکساله در وزارت بهداشت است. در حوزه درمان قطعی شدن پوشش بیمه ویزیت متخصصان پزشک ایرانی از دیگر اقدامات ما است، البته هنوز اجرایی نشده است. همچنین در حوزه درمان ابلاغ ضوابط و تدوین ۲۴ راهنمای بالینی از دیگر اقدامات بود با نگاه ادغام در نظام سلامت توانستیم توانمندی طب ایرانی در نظام سلامت را به منصه ظهور بگذاریم.

وی ادامه داد: شاه کلید کنترل بیماری های غیرواگیر اصلاح سبک زندگی است. بعد از انجام طرح آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی یزد، در مرحله کشوری ادغام طب ایرانی در نظام شبکه سلامت را با هدف اصلاح سبک زندگی در ۱۴ دانشگاه داشتیم و امیدواریم در سال ۱۴۰۲ به صدرصد برسد.

حسینی تصریح کرد: طب ایرانی و داروسازی سنتی ظرفیتی است که در حوزه اقتصاد می تواند اثرگذار عمل کند. تدوین آیین نامه های تسهیل گرانه در این زمینه از جمله اقداماتی است که امیدواریم چه در مرحله تولید و چه در مرحله توزیع باعث شود شاهد انقلاب در این زمینه باشیم. بین المللی سازی طب ایرانی از دیگر برنامه های ما در دفتر طب ایرانی است که می تواند فرهنگ جمهوری اسلامی را منتقل کند و در تلاش هستیم مکتب طب ایرانی در سازمان جهانی بهداشت پذیرفته شود و امیدواریم در حوزه بین المللی سازی بتوانیم اقداماتی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دفتر طب ایرانی طرح های متعددی در حوزه فرهنگ سازی انجام شده و امیدواریم با اصلاح فرهنگ سبک زندگی بتوانیم نتیجه این اقدامات را در سال‌های آینده ببینیم.

وی ادامه داد: در موج ششم بیماری کرونا ۱۵۸ مرکز طب ایرانی به مردم ارائه خدمت می کردند و بیش از ۱۰ دارو به عنوان کمک دارو و درمان در حوزه کرونا مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه طب ایرانی گفت: در شورای عالی بیمه سلامت ویزیت طب ایرانی پذیرفته شده است و باید اقدامات نهایی انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز