خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس شاهد می‌توانند پیشرو در ایجاد الگوی تحول باشند

مدارس شاهد می‌توانند پیشرو در ایجاد الگوی تحول باشند
کد خبر : ۱۳۱۹۱۷۹

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی روسای ادارات شاهد و ایثارگران سراسر کشور گفت: مدارس شاهد می‌توانند مدارس پیشرو در ایجاد الگوی تحول باشند. 

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در گردهمایی سه روزه روسای ادارات شاهد و ایثارگران استان‌های سراسر کشور با اشاره به مدرسه در افق ۱۴۰۴ اشاره، تصریح کرد: در این افق مدرسه‌ای می‌خواهیم که دانش آموزان را چند وجهی یا چند ساحتی تربیت کنند. 

نوری در توصیف و تبیین چنین مدارسی اظهار کرد: مدارس چند ساحتی مدارسی هستند که از حالت آموزش محوری و مدرک گرایی به مدرسه با مسئولیت اجتماعی رسیده‌اند. 

وزیر آموزش و پرورش راه رسیدن به چنین مدارسی را کیفیت بخشی به فعالیت‌های مدرسه دانست و تاکید کرد: جشنواره‌های دانش آموز محور را افزایش دهید، فعالیت‌ها را متناسب با ذائقه دانش آموزان انجام دهید و موضوعی را به دانش آموزان تحمیل نکنید. 

رئیس ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش در خصوص فعالیت‌های مدرسه در راستای سند تحول بنیادین تاکید کرد: هر مدرسه ای، هر ابتکاری را در زمینه اجرایی‌سازی سند انجام داد از او بپذیرید. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به روابط انسانی در محیط‌های اداری و آموزشی گفت: روابط‌تان با مجموعه از نوع روابط «تعلیم و تربیتی دوستانه» باشد، لذا مدیر موفق مدیری است که خودش را در اتاق مدیریت محصور نکند. 

نوری در توصیف «ویژگی‌های سلبی مدیریت» تصریح کرد: در قواعدی که منسوخ شده، در الفاظی که مردود و اعمالی که بی‌نتیجه اند، محصور نکنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز