خبرگزاری کار ایران

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی مطرح کرد:

همیشه باید قدردان گذشتگان خود باشیم

همیشه باید قدردان گذشتگان خود باشیم
کد خبر : ۱۳۱۶۳۸۵

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: باید بدانیم هرکسی خشت روی خشت قبلی می گذارد و همیشه باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر صالحی وزیر اسبق امور خارجه و رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در مراسم تجلیل از سورنا ستاری ضمن گرامیداشت یاد شهید ستاری گفت: علیرغم همه محدودیت هایی که داریم نیروی هوایی ما ما همچنان پا برجاست و اگر همت شهید ستاری نبود ما این شرایط را نداشتیم. 

او افزود: سورنا ستاری غیر از اینکه در علم و فناوری ید طولایی دارد در حافظ شناسی هم ید طولایی دارد و ما را در دولت گاهی مستفیض می کردند. در رابطه با انرژی اتمی و دانشگاه شریف هرجا حس می‌کرد می تواند مشکلی را حل کند دریغ نمی کرد و اگر مشکلی به او گفته می شد و تشخیص می داد که می تواند کاری کند اما و اگر نمی آورد. 

او با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان اظهارداشت کرد: باید اقتصاد دانش بنیان را به قبل از ستاری و بعد از ستاری تقسیم کنیم. او با همت و دلسوزی توانست شرایط و بستر خوبی را برای کشور در این حوزه ایجاد کند و سال‌های بعد امیدواریم بتوانیم از نهال هایی که به دست او و همکارانش کاشته شد بهره ببریم.

صالحی افرود: قبل از دولت روحانی و در دوران احمدی نژاد خانم دکتر سلطان خواه نیز در سمت معاونت علمی تلاش بسیار کردند که از ایشان تشکر می‌کنم. او نیز دلسوزی می‌کرد  اما آن زمان ابتدای کار بود و سورنا ستاری شتاب فوق العاده ای به این کار داد و مسئولان بالاتر و رهبر انقلاب نیز در آن دوران به حرف سورنا ستاری گوش می دادند. 

وزیر اسبق امور خارجه تاکید کرد: اصولا شخصیت سورنا ستاری شخصیتی وزین  و سنگین در دولت بود و از وجود او لذت می بردیم. او چشم انداز والایی در ماموریت داشت و تعیین اهداف کار سختی نیست و همه می‌توانند اینکار را بکنند اما شرایط رسیدن به هدف مهم است ما مثلا می گوییم هدف قله دماوند است اما برای رسیدن به این قله باید چگونگی این راه را تعیین کنیم. باید آماده بود و زمینه ها و الزامات لازم را فراهم کرد. سورنا ستاری اهداف بلندی را تعیین کرد و بسترها را تاجایی که ممکن بود فراهم کرد. 

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: کسی که جایگزین سورنا ستاری شد یعنی دهقانی نیز شخصیتی با چشم انداز خوب و دلسوز است و قبلا نیز در تعامل با ستاری بوده است و به سهم خودم آرزو دارم همچنان با شتاب بیشتر بسترهای پیشینیان را جلو ببرند. 

صالحی خاطرنشان کرد: روزی می خواستم از محمدعلی مجتهدی گیلانی موسس داتشگاه شریف تجلیل کنم که آن زمان در آمریکا بود و عده ای می‌گفتند برایت دردسر می‌شود اما من گفتم به هرحال او کسی است که شریف را بنیان‌گذاری کرده و باید قدردان او بود.وقتی او به ایران آمد و در دانشگاه شریف برایش مراسم تجلیل گرفتیم، باور نمی کرد ملت تا این حد قدردان اوست و عزیزانی که فارغ التحصیلان او و دانشگاهی که او تاسیس کرده بود همه از مجتهدی تجلیل و قدردانی کردند و باید بدانیم هرکسی خشت روی خشت قبلی می گذارد و همیشه باید قدردان گذشتگان خود باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز