حل مسائل آموزشوپرورش با استقرار نظام مدیریت عملکرد
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: استقرار نظام مدیریت عملکرد در مجموعه آموزشوپرورش بهترین راهبرد جهت ایجاد هماهنگی سازمانی و حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت است.
به گزارش ایلنا، سید مجتبی هاشمی اظهارکرد: ارزیابی عملکرد وظیفه سنجش فرایندهای کاری سازمان با اهداف سازمانی را بر عهده داشته و این اداره کل در سه حوزه معاونت پاسخگویی به شکایات، حوزه معاونت ارزیابی عملکرد و معاونت و حوزه بازرسی صاحب نقش است.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ضمن اشاره به مواردی که مانع دستیابی به اهداف سازمانی میشوند، گفت: باید موانعی که باعث میشود به اهداف سازمانی نرسیم، کارشناسی کرده و با تبدیل مشکل به مسئله برای حل موضوعات پیشنهاد ارائه کنیم.
وی گفت: مدرسه باید محل آموزش زندگی، یادگیری و تمرین سبک زندگی و آموزش مهارتها باشد تا دانش آموزان لذت ببرند. باید به دانش آموزان مهارتهایی آموزش داده شود که بتوانند به اهداف عالی آموزشوپرورش برسند و برای جامعه فرد مفیدی باشند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات گفت: تمام تلاشمان را میکنیم تا بتوانیم فرایندهای دقیقی را جهت شنیدن صدای مردم و پاسخگویی مناسب داشته باشیم.
هاشمی با اشاره به برخی محورهای برنامه تحولی اداره کل ارزیابی عملکرد وزارت آموزشوپرورش ازجمله تلاش جهت استقرار نظام مدیریت عملکرد اشاره و بیان کرد: استقرار نظام مدیریت عملکرد در مجموعه آموزشوپرورش بهترین راهبرد جهت ایجاد هماهنگی سازمانی و حل مسائل دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی تصریح کرد: دولت بحث شفافیت، عدالت و مردمی سازی را در دستور کار دارد و هرچه به سمت نظارت مردمی پیش برویم، سازمان بهتر میتواند نقاط تهدید را شناسایی کند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در مورد توسعه فناوریهای نوین تصریح کرد: باید در نظارتها به سمت توسعه نظارت فناورانه حرکت کرد.
هاشمی تصریح کرد: در حال حاضر باید به بحث شبکهسازی و آموزش بیشازپیش توجه کنیم و در این امر به دنبال افزایش کیفیت هستیم.