کامپیوتری شدن با هوشمند شدن دانشگاه متفاوت است
رئیس دانشگاه فرهنگیان به تبیین مفهوم هوشمند شدن دانشگاه پرداخت و گفت: کامپیوتری شدن با هوشمند شدن دانشگاه متفاوت است و زمانی می توانیم بگوییم که سازمان و دانشگاه هوشمند شده که به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شود.
به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان رضا مراد صحرایی رئیس این دانشگاه، در نهمین گردهمایی کارشناسان هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از تلاش های کارکنان هوشمند سازی در دوران کرونا، کارشناسان و مسئولان هوشمند سازی را از جمله همکاران کیفی و تخصصی دانشگاه برشمرد.
وی دانشگاه فرهنگیان را دانشگاه آینده برشمرد و افزود: هر چقدر که کشور، وطن و ایران برای ما مهم است، امروز باید به امر تربیت معلم اهتمام داشته باشیم و خدا را شاکریم که در بین تمام سازمان ها و نهادهایی که امکان خدمت وجود داشت، خداوند توفیق خدمت در این دانشگاه آینده ساز را نصیب ما کرده است؛ زیرا تحول در کشور در مدرسه اتفاق می افتد و عامل تحول معلم است.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با تبیین برخی فرآیندهای نو در دانشگاه ها و ضرورت کنار گذاشتن فرآیندهای کهنه و قدیمی، تصریح کرد: نیروی فناور، بستر فناورانه می خواهد و نیروی کارآفرین بستر کارآفرین و ما از این حیث نیاز به تحول داریم.
صحرایی در ادامه به تبیین مفهوم هوشمند شدن دانشگاه پرداخت و افزود: کامپیوتری شدن با هوشمند شدن دانشگاه متفاوت است و زمانی می توانیم بگوییم که سازمان و دانشگاه هوشمند شده که به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه یادگیرنده شدن دانشگاه، مقدمه هوشمند شدن آن است، ادامه داد: این پرسش مطرح می شود که چگونه یک سازمان، سازمان یادگیرنده می شود؟
وی ادامه داد: اولین کار، باز طراحی و بازمهندسی فرآیندهای قدیمی و سنتی است و باید فرآیندهای خدمات رسان در دانشگاه فرهنگیان به سمت یادگیرنده و یاددهنده شدن پیش برود.
صحرایی ادامه داد: مهم ترین ویژگی دانشگاه، گفتمان آن است، باید یادگیرندگی در دانشگاه تقویت شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان به برخی برنامه های تحول آفرین در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: بعد از ۱۱ سال، ساختار کلان دانشگاه فرهنگیان تصویب شده است و با باز طراحی فرآیندها، یک پیکر واحد در این دانشگاه، ایجاد خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، وی به موضوع آموزش ترکیبی در دانشگاه فرهنگیان اشاره و بر نقش هوشمند سازی در تحقق این امر تاکید کرد.
صحرایی در پایان همچنین به تشکیل تیم هوشمند سازی با همکاری دانشجو معلمان در پردیس ها و مراکز؛ ضرورت ارائه اینترنت پرسرعت، هدفمند کردن جشنواره تولید محتوا و استفاده کاربردی از محتواها اشاره کرد.