خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت احوال خبر داد:

راه‌اندازی درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال/ صدور ۵ میلیون کارت ملی از اواخر دی ماه سال گذشته

راه‌اندازی درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال/ صدور ۵ میلیون کارت ملی از اواخر دی ماه سال گذشته
کد خبر : ۱۲۷۴۲۷۵

رئیس سازمان ثبت احوال از صدور ۵ میلیون کارت ملی از اواخر دی ماه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال کشور در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال(سهیم) و رونمایی از کارت شناسایی موقت فاقدین شناسنامه که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد، گفت: هوشمندسازی تمام امور در وزارت کشور سرلوحه کار قرار گرفته و ما هم‌ این موضوع را در سازمان ثبت احوال در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به تعویق در صدور کارت ملی تصریح کرد: راه‌اندازی مجدد تولید انبوه و صدور کارت ملی از دی ماه سال ۱۴۰۰ با بهره‌گیری از توان داخلی برای تعداد ده میلیون نفر از متقاضیانی که علیرغم ثبت‌نام و پرداخت هزینه بیش از ۲.۵ سال در صف انتظار بوده به طوریکه از اواخر دی ماه سال گذشته تاکنون حدود ۵ میلیون کارت ملی صادر و تحویل متقاضیان شده است.از جمله اقدامات سازمان ثبت احوال است.

وی درباره کارت هوشمند ملی ایرانیان ادامه داد: همچنین کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور و اخذ درخواست برخط کارت ملی از اواخر اسفند ماه سال گذشته در نمایندگی های کوالالامپور، فرانکفورت و وین صادر شده است. در حال حاضر نیز هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه جهت توسعه آن در ۲۰ نمایندگی دیگر در حال انجام است بدیهی است توسعه این نمایندگی ها منوط به آمادگی وزارت امور خارجه است.

او با اشاره به پایگاههای سببی و نسبی گفت: این موضوع از نیازهای کشور بود که باید در راستای قوانین جوانی جمعیت و همچنین قانون رفع فقر مطلق ایجاد شود. پیش بینی شده بود راه اندازی این پایگاه ۵ سال به طول بیانجامد با همکاری که صورت گرفت توانستیم اولین سرویس سببی و نسبی را راه اندازی و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال در خصوص ارائه آمارهای ثبتی احوال گفت: در حال حاضر ما می توانیم سرشماری سال ۱۴۰۰ را از این طریق انجام دهیم و از راه از هزینه های اضافی جلوگیری شود. اولین کار ما نیز بحث نرخ باروری بود و در بازه زمانی کمتر از یک ماه نرخ باروری را براساس اطلاعات دقیق ثبتی تهیه و ارائه کنند.

وی با اشاره به خدمات برون سپاری در سازمان ثبت احوال گفت: بسیاری از خدماتی که قابلیت برون سپاری دارد از جمله درخواست صدور مجدد کارت ملی یا صدور شناسنامه المثنی در دفاتر پیشخوان دولت ارائه دهند.

او درباره درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال گفت: برای اولین بار است که اطلاعات سببی و نسبی در اختیار افراد قرار می گیرد و همچنین نشانی افراد مشخص است البته سایر دستگاهها نشانی افراد در ثبت احوال را مبنا قرار دهند و دیگر از افراد تقاضای نشانی نداشته باشند.

وی درباره کد شناسه افراد فاقد شناسنامه گفت: در حال حاضر ۸ هزار پرونده آماده داریم تا به سرعت برای آنها کد شناسه صادر خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شناسه و صدور کارت برای اتباع خارجی در راستای شناسایی و نظم دهی وضعیت اتباع خارج از کشور و ایجاد پایگاه اطلاعاتی مربوط به آنها از دیگر اقدامات سازمان ثبت احوال است.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز