تشکیل جلسات هفتگی هماندیشی اساتید در راستای بهبود وضعیت تدریس معلمان
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آنها براساس نظریههای علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلم میشود.
به گزارش ایلنا، «محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش در اولین نشست تخصصی درسپژوهی ایران، گفت: درس کاوی و درسپژوهی از یافتههای اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی است که برای یادگیری عمیقتر، تدریس و جزئیات آن موردبررسی قرار میگیرد.
امانی طهرانی گفت: حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است، در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هماندیشی اساتید درباره درسپژوهی تشکیل میشد.
وی خاطرنشان کرد: درس کاوی و درسپژوهی از یافتههای اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی میباشد که برای یادگیری عمیقتر، تدریس و جزئیات آن موردبررسی قرار میگیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش گفت: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آنها براساس نظریههای علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلم میشود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد، چراکه در صحنه تدریس، معلم به صورت مستمر و مداوم با آن مواجه میشود.
او خاطرنشان کرد: در جریان درس کاوی، اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانشآموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسیهایش مورد توجه قرار میگیرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، این نشست به میزبانی اداره کل آموزشوپرورش استان فارس بوده که به صورت حضوری و مجازی از طریق پخش در شبکه شاد، آپارات و اسکای روم در حال برگزاری میباشد. در این نشست محمدرضا سرکار آرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.