الگوی تربیت آمیخته باید در آموزش و پرورش ایران دنبال شود
دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه با اشاره به برگزاری سیویکمین جلسه قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه اظهار کرد: بر اساس مصوبات این نشست الگوی تربیت آمیخته باید در آموزش و پرورش ایران دنبال شود زیرا نمیتوان به روشهای آموزشی قبل از کرونا بازگشت.
حمید زاده بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که قرارگاه دنبال مینماید، موضوع زیرساخت فنارانه و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سطح مدارس است که در جلسه سیویکم به آن پرداخته شد و پس از بررسی تجربیات تفاهمنامه فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تا در کارگروه زیرساخت فنارانه که با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش برگزار میشود، مدارس و دانش آموزان و معلمان بتوانند به شکل مطلوب از ارتباطات شبکه در سال جاری نیز بهره برداری نمایند.
دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه در پایان گفت: توسعه تولید داخل با حمایت از بخش خصوصی در زمینه تبلت و سیمکارت دانش آموزی به عنوان ابزار زیست بوم آموزش و پرورش و همچنین تولید و نمایشگرهای بزرگ در کلاس درس به عنوان جایگزین تختههای سفید و هوشمند نیز در دستور کار قرارگاه است که در جلسات بعدی قرارگاه به صورت جدیتری به آن خواهیم پرداخت.
شایان ذکر است؛ در این جلسه نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی رئیس جمهور گزارشی از برگزاری نشستها و رویدادهای فناورانه مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت ارائه نمودهاند.