خبرگزاری کار ایران

زیست بوم اشتغال بستری برای اتصال زنجیره کار

زیست بوم اشتغال بستری برای اتصال زنجیره کار
کد خبر : ۱۲۰۴۳۴۲

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زیست بوم ملی اشتغال آن بستر اساسی است تا همه حلقه‌ها و اجزای زنجیره اشتغال بتوانند در کنار هم قرار گیرند و این بار بیکاری را از کشور ما بردارند.

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله عبدالملکی در مراسم امضای تفاهم نامه فی ما بین سازمان فنی و حرفه ای و سازمان نظام پرستاری و سازمان بهزیستی کشور گفت: در وزارت مردم اعلام کردیم که چهار کار را در ارتباط با زندگی مردم پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به موضوع اشتغال ادامه داد: زیست بوم ملی اشتغال آن بستر اساسی است تا همه حلقه‌ها و اجزای زنجیره اشتغال بتوانند در کنار هم قرار گیرند و این بار بیکاری را از کشور ما بردارند.

وزیر کار با بیان اینکه زیست بوم ملی اشتغال که در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در دولت مردمی به ریاست رییس جمهور به تصویب رسید شبیه یک گلخانه عمل می‌کند، گفت: این گلخانه فضای مساعد را برای تعامل بخش‌های مختلف با هم فراهم می‌کند تا بتوانند در کنار هم قرار گیرند و اشتغال با درآمد خوب، باثبات و پایدار را رقم بزنند.

به گفته عبدالملکی این توافقاتی که با حدود ۷۰ دستگاه در بخش‌های دولتی و نهادها و حوزه‌های حاکمیتی خارج از دولت و در بخش مردمی و سازمان‌های مردم نهاد مثل سازمان نظام پرستاری شکل می‌گیرد، توانسته این فضا را فراهم کند که مجموعه‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند و در چارچوب اطلس اشتغال جمهوری اسلامی طرح هایی را مطرح کنند که این طرح‌ها منجر به ایجاد اشتغال برای مردم شود.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سه سازمان مذکور گفت: این تعاملی بین سه دستگاه است که هرکدام یک حلقه را تشکیل می‌دهند و کنار همدیگر زنجیر می‌شوند و هزاران فرصت شغلی ایجاد می کنند. سازمان نظام پرستاری به لحاظ تخصصی استانداردهای لازم را برای این که پرستاران سالمندان و پرستار های معلول و پرستارهای همراه بیمار بتوانند کار خود را انجام دهند استانداردهای تخصصی را کمک می‌کنند.

عبدالملکی گفت: سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بستر تحقق آموزش و سنجش میزان مهارت و استانداردها را انجام می‌دهد و سازمان بهزیستی نیز به نوعی مصرف‌کننده است و آنها را به جامعه هدف اتصال می دهد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ در فاز اول این دوره‌ها شروع می‌شود و هدفگذاری برای ۱۰ هزار نفر شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز