خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم توانبخشی و جمعیت هلال‌احمر

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۵۳۱

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با حضور در دانشگاه علوم توانبخشی و ملاقات با رئیس این دانشگاه، مقدمات امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و دانشگاه را فراهم کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با معرفی برخی از ظرفیت های خدماتی، آموزشی، پژوهشی و فناوری های توانبخشی جمعیت هلال احمر در حوزه های توانبخشی و سلامت روان در داخل و خارج از کشور، فرصت استفاده از ظرفیت های دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پیشبرد اهداف نظام و رفع مشکلات جامعه در این حوزه ها را مغتنم شمرد.

وی با تاکید بر خودگردانی مراکز توانبخشی، درمانی و داروخانه های جمعیت هلال احمر، خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) را از جمله خدمات مورد نیاز جامعه معرفی کرد و لزوم توسعه آن از طریق تفاهم نامه همکاری با دانشگاه را یادآور شد.

حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در این نشست صمیمی، به جایگاه خدمات توانبخشی بعد از بیماری های مزمن و بستری های طولانی، بیماری کرونا و بخصوص دوران تحت حاد و پس از درمان طولانی مدت در بخش های مراقبت های ویژه اشاره کرد و گفت: خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده که تحت پوشش این دانشگاه است، مطابق با استانداردهای روز دنیا و امکانات بیمارستان های توانبخشی در کشورهای پیشرفته، بصورت گروهی Team work ارائه می شود.

خانکه اشتغال ۱۲۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و مستر در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ظرفیت ارزشمندی برای اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی و ارائه خدمات توانبخشی در منزل (Home Care ) ذکر کرد و گفت: با ارتباط خوبی که دانشگاه با سازمان بیمه سلامت ایرانیان دارد، قرار است که خدمات توانبخشی در بیمارستان رفیده و ارائه این خدمات در منزل Home Care ، تحت پوشش بیمه قرار بگیرد، و در این زمینه، می توان از ظرفیت های جمعیت هلال احمر نیز استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، همکاری های مشترک در حوزه های درمان، توانبخشی، سلامت روان و همچنین همکاری های آموزشی و پژوهشی با جمعیت هلال احمر را امکانپذیر دانست و دکتر خراسانی معاون درمان دانشگاه را به عنوان نماینده تام الاختیار دانشگاه، برای تنظیم تفاهم نامه همکاری و اجرای هرچه سریعتر برنامه های مشترک، معرفی کرد.

وی مقرر کرد که تا هفته آینده، ظرفیت های دو طرف بررسی شده و مقدمات امضای این تفاهم نامه انجام شود، و افزود: با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، می توان در زمینه ارائه خدمات توانبخشی، گسترش آن در سطح جامعه، امور آموزشی و استفاده از فیلدهای جمعیت هلال احمر، و امور پژوهشی و اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی، همکاری های موثری در جهت رفع مشکلات جامعه داشت.

پیمان پیشگاهی مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز طی سخنانی، با اشاره به سابقه ۶۰ ساله جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات توانبخشی، گفت: جمعیت هلال احمر با فعالیت ۲۰۰ واحد در ۱۹۶ منطقه کشور، گسترده ترین شبکه ارائه خدمات توانبخشی در کشور را دارد.

وی افزود: خدمات و رویکرد جمعیت هلال احمر از سال ۱۳۸۵ به سمت تقویت جنبه های علمی برده شد و رشد تحقیقات برای ارائه خدمات تخصصی تر، مورد توجه قرار گرفت.

پیشگاهی به انجام مطالعه ای در جمعیت هلال احمر بر روی بیمارانی که از پروتزهای زانو استفاده می کردند، اشاره کرد و گفت: در یک مقطع زمانی متوجه شدیم که فقط ۴۷ درصد بیماران از پروتزهای سفارشی زانو استفاده می کنند و برای دستیابی به علل عدم استفاده بقیه بیماران، مطالعه ای طراحی و تیمی متشکل از روانشناس، ارتوپد، فیزیوتراپ، کاردرمان و... شکل گرفت و با اجرای تحقیق روی این موضوع، ۱۱ علت برای عدم استفاده بیماران استخراج شد و از طریق کار گروهی Team work ، رقم ۴۷ درصد استفاده کنندگان، به ۹۲ درصد افزایش یافت.

مدیرکل توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت کار گروهی Team work و نتایج ارزشمند آن، افزود: با توجه به نتایج کار گروهی، درصدد راه اندازی تیم های تخصصی در زمینه سکته مغزی و توانبخشی سرطان هستیم، ضمن آنکه در بخش فناوری توانبخشی نیز بررسی کارشناسی بر روی ویلچر و ساخت و تولید آن براساس شرایط هر یک از بیماران آغاز شده است.

وی در پایان سخنانش، ضمن استقبال از همکاری های مشترک در زمینه های مختلف، شناسایی ظرفیت های دو طرف را برای تنظیم تفاهم نامه همکاری لازم دانست و آمادگی جمعیت هلال احمر را برای هرگونه همکاری اعلام کرد.

گفتنی است، در این نشست، محمد حیدری رئیس مرکز جامع توانبخشی هلال احمر نیز حضور داشت و از همکاری های مشترک با دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، استقبال کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز