خبرگزاری کار ایران

چمران:

مکتب امام حسین(ع) و حاج قاسم چراغ راه آینده جوانانمان است

مکتب امام حسین(ع) و حاج قاسم چراغ راه آینده جوانانمان است
کد خبر : ۱۱۷۰۷۶۴

رییس شورای اسلامی شهر تهران در جلسه بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی برای راهنمایی نسل‎های آینده گفت: ادامه راه آینده جوانانمان با تکیه بر نام و یاد امام حسین (ع) و شهیدانمان به ویژه حاج قاسم قطعا" با پیروزی و سربلندی رقم خواهد خورد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و نرجس سلیمانی عضو شورا در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور یافتند. 

چمران، با قید اینکه از شهدا گفتن کار ساده‌ای نیست، گفت: اصولا ما در زندگی با نام و یاد شهدا بزرگ شده‌ایم و به قول شهید دکتر چمران، اگر ما با نام حسین به دنیا آمدیم، با نام حسین یعنی شهادت از دنیا می‌رویم و اگر خداوند ما را دوست داشته باشد، شهادت را نصیب ما خواهد کرد. گرچه از همه این میدان‌ها تا کنون بی ‎نصیب مانده ایم.

او در همین راستا تصریح کرد: اصلا بحث شهادت، بحث زنده ماندن است و سرور شهیدان، امام حسین(ع) به شهادت رسید تا زنده بماند. به‌راستی چه کسی زنده‎ تر از امام حسین(ع) است؟ وقتی محرم می‌شود، پرسش‌هایی را در فضای مجازی و غیر مجازی می‌بینید که می‌گویند: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟ محتشم کاشانی حدود ششصد الی هفتصد سال پیش این شعر را سرود و حال نه فقط در کشور ما، بلکه در همه دنیا مطرح می‌شود که حسین کیست؟ 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش گفت: امام حسین(ع) زنده ماند، چون آنگونه شهید شد و شهدای عزیز و بزرگوار ما نیز در همین مسیر گام برداشتند و در همین مسیر جلو رفتند و با سربند یا حسین(ع) به میدان می‌رفتند و با یاد او به شهادت می‌رسیدند و فکر و ذکرشان و همه امید و آرزویشان این بود که میهمان سرور شهیدان باشند. 

چمران ادامه داد: در دفاع مقدس، از این نمونه‌های زیبای فراوان پر بود. اگر ما عاشورا را ندیدیم، کربلا را ندیدیم، آن زمان را درک نکردیم، ولی دفاع مقدس خودمان را شاهد بودیم و از نزدیک دیدیم که شهدا با یاد حسین و نام حسین به میدان می‌رفتند و آخرین کلامشان حسین بود و زنده ماندند. 

او افزود: اگر ما برای شهادت حاج قاسم سلیمانی، برنامه برگزار می ‎کنیم، برای او منفعتی ندارد و چیزی به او نمی‌رسد، مگر وقتی محرم را زنده نگه می‎داریم، نفعی به امام حسین(ع) می‌رسد؟ خیر این ما هستیم که از سفره امام حسین(ع) منفعت می‌بریم. ما بودیم که با نام و یاد امام حسین قیام کردیم، انقلاب کردیم و امام ما پیشتاز شد و انقلاب خودش را از محرم سَال ۴۲ آغاز کرد و به محرم سال ۵۷ رساند و در ۲۲ بهمن به پیروزی رسیدیم. 

چمران در ادامه گفت: بنابراین با یاد و نام امام حسین(ع) به پیروزی رسیدیم و این ما بودیم که منفعت بردیم و توانستیم طاغوت را سرنگون کنیم و این بزرگترین بهره‌ای بود که گرفتیم. لذا اگر امروز به نام حاج قاسم می‌خواهیم برنامه بگیریم برای او نیست. چراکه او که در بهشت برین است و او نیازی به این نشست و برخاست‌ها ندارد و این ما و نسل‌های آینده هستیم که نیازمندیم. 

مهدی چمران برای راهنمایی نسل آینده نیز خاطرنشان کرد: اگر نسل‌های آینده باز هم بر نام و یاد حسین (ع) و شهدایمان و حاج قاسم باقی بمانند و راه آنان را برگزینند، قطعا پیروز خواهند بود و در دنیای فردا جایگاه مهمی را رقم میزنند. 

وی با اشاره به اینکه شهدای عزیز ما خون دادند و جان دادند و همه هستی خود را فدا کردند تا مکتبمان، اسلاممان، ایرانمان زنده بمانند، افزود: البته شهدای ما فراتر از ایران بودند، چراکه دشمنان برای کشورهای اسلامی و ثروت‌هایشان توطئه چیده‎اند و سال‎هاست که این توطئه‌ها را عملی می‌کنند و برای نمونه در یمن مردم را می‌کشند. مردم یمن کیستند؟ همین مسلمانان، همین پیروان حضرت محمد مصطفی هستند و آن‌هایی که به جنگشان آمده ‎اند هم به نام اسلام عمل می‌کنند و خود را خادم حرمین شریفین می‌نامند و نام مسلمان بر خود نهاده‌اند و ثروت‌های مسلمانان را در دست دارند و با آن ثروت ها، خود مسلمانان را قتل عام می‌کنند و این بزرگترین توطئه‌ای هست که دشمنان ما برایمان چیده اند. 

در ادامه زینب سلیمانی، عضو شورای شهر تهران و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی در ادامه درخصوص برنامه‎های این مراسم خاطرنشان کرد: در این بنیاد تصمیم گرفتیم که برنامه ‎های مردمی را به صورت ویژه در سازمان صدا و سیما پوشش دهیم. 

وی افزود: همچنین وظیفه دیگر بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی و شهرداری موضوع علاقه‎مندی قشر کودک و نوجوان به شهید سلیمانی است. 

همچنین توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ماهیت برگزاری این جلسه گفت: مردم تهران مدت‎ها به دنبال این بودند که مراسم بزرگی برای سردار بزرگشان شهید سلیمانی برگزار کنند اما رخوت کرونا شهر را گرفته بود. 

وی با اشاره به ایام فاطمیه ادامه داد: با این حال آهسته آهسته با سفره‎ای که حضرت زهرا در این شهر پهن کرد، فضا فراهم شد که برای سردار بزرگمان مراسمی درخور برگزار کنیم به همین منظور در حال برنامه‎ریزی برای مراسمی درشان سید الشهدای جبهه مقاومت هستیم و سهم شهرداری تهران هم حمایت از برنامه‌های مردمی در گوشه گوشه شهر است. 

توکلی زاده با اشاره به برگزاری مراسم تشییع شهدای گمنام در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه داد: نکته دیگر این مراسم، پویش نذر حاج قاسم است که برآمده از ابعاد مردمی مکتبی با نام این شهید بزرگوار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز