رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:
تحصیل ۲۱ هزار دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس پذیرا
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.
به گزارش ایلنا، سیدجواد حسینی در سفر به شهرستان ابهر استان زنجان در دیدار با امام جمعه این شهرستان، با بیان این که آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۰است، گفت: این سازمان ۱۵۰هزار دانش آموز با نیازهای ویژه را در ۷طیف و در ۱۷۰۰مدرسه خاص و ۲۱هزار مدرسه پذیرا پوشش میدهد.
حسینی با بیان این که محور اصلی عدالت اقتصادی و اجتماعی، عدالت آموزشی است، گفت: وظیفه اصلی نظام تعلیم و تربیت تبدیل منابع انسانی به سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش استثنایی گامی اساسی و پایدار برای رسیدن به عدالت آموزشی ترجیحی است.
معاون وزیر با بیان این که در جامعه باید تغییر نگرش نسبت به دانش آموزان استنثایی ایجاد شود، گفت: تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی در ابعاد گوناگون ویژگیهای خاصی میطلبد و باید مناسبسازیهای لازم در ابعاد فضا، تجهیزات، منابع انسانی برای این دانش آموزان انجام شود.
حسینی یکی از مأموریتهای آموزش و پرورش استثنایی را توان بخشی دانش آموزان استثنایی دانست و گفت: تربیت بدنی و ورزش از ضروریات دانش آموزان استثنایی است که علاوه بر جنبه سلامت این دانش آموزان جنبه توان بخشی نیز دارد.
وی افزود: با رویکرد تسهیل ورزش دانش آموزان استثنایی در ۳۱۰مدرسه استثنایی کشور، امکان ساخت سالنهای ورزشی درون مدرسهای وجود دارد که ساخت این سالنها در برخی مدارس آغاز شده است.
شایان ذکر است؛ در این سفر سالن ورزشی چند منظوره، خاص دانش آموزان استثنایی در شهرستان ابهر به بهرهبرداری رسید.