خبرگزاری کار ایران

هرگونه شبهه پیرامون حوزه سوادآموزی رفع شود

هرگونه شبهه پیرامون حوزه سوادآموزی رفع شود
کد خبر : ۱۰۸۹۸۶۳

محمد زاده در ششمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان ضمن تاکید بر توسعه بسته تحولی طرح پیوند سواد و زندگی در سال جاری افزود: مبنای ارائه هرگونه آمار از فعالیت‌های سوادآموزی سامانه تحت وب سوادآموزی باشد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه پس از بیان اخبار و تذکرات، گزارش تحلیلی از بسته تحول پیوند سواد و زندگی مراکز یادگیری محلی در سال ۱۳۹۹ توسط بازگیر مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره‌های سوادآموزی ارایه گردید و اعضای شورا در این خصوص اظهارنظر کردند.

محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰ به استان‌ها براساس یک سری پارامترها و شاخص‌ها بوده است و در برآورد حجم به اهداف کمی برنامه ششم، برنامه ریشه کنی بی‌سوادی، عملکرد استان‌ها، پیشنهادات رسیده از معاونین سوادآموزی استان‌ها و… توجه شده است و تلاش کردیم تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ظرفیت‌های استانی حجم فعالیت را تهیه و به استان‌ها ارسال کنیم و لذا علی رغم همه این موارد لازم است نسبت به رفع هرگونه شبه و سئوال معاونین سوادآموزی استانها، واحد تخصصی (امور آموزشی) با گفتمان، تعامل و برقرار ارتباط اگر مشکلی هم هست رفع و رجوع شود.

رئیس سازمان در بخش دیگر از صحبت‌های خود به ویژگی‌های گزارش ارائه شده پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک نوبت سوادآموزی برای ارایه گزارش تکمیلی در شورای راهبردی بسته تحول وزارت متبوع است. در تهیه گزارش به نیازها و سوالهای مطرح شده در جلسه اول توجه شود و یک گزارش جامع عملکرد و اثر بخشی اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در فرآیند سوادآموزی تهیه و ارایه شود و در این گزارش بیشتر برجستگی‌ها و تمایزات این طرح با دیگر مراکز یادگیری محلی توجه شود و به چرائی وچیستی اجرای طرح پرداخته شود و سعی گردد موانع و چالش‌های اجرایی در یک سال گذشته احصا و پیشنهادات لازم برای بهتر شدن کارکرد این مراکز و توسعه طرح، بیان شود و بایستی در اجرای بسته تحولی به گونه رفتارسازی کنیم که سوادآموزی یکی از اولویت‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان باشد.

محمد زاده در پایان ضمن تاکید بر توسعه بسته تحولی طرح پیوند سواد و زندگی در سال جاری افزود مبنای ارائه هرگونه آمار از فعالیت‌های سوادآموزی سامانه تحت وب سوادآموزی باشد و تلاش کنیم اطلاعات سامانه در سطح شهرستانها با دقت بیشتر وارد شود و واحدهای تخصصی نظارت کنند تا آمار دقیق و صحیح از عملکرد سوادآموزی در سامانه تحت وب ارائه گردد و همچنین دفتر طرح و برنامه ساماندهی منابع و تجهیزات مراکز یادگیری محلی را در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز