خبرگزاری کار ایران

هرگونه شبهه پیرامون حوزه سوادآموزی رفع شود

هرگونه شبهه پیرامون حوزه سوادآموزی رفع شود
کد خبر : ۱۰۸۹۸۶۳

محمد زاده در ششمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان ضمن تاکید بر توسعه بسته تحولی طرح پیوند سواد و زندگی در سال جاری افزود: مبنای ارائه هرگونه آمار از فعالیت‌های سوادآموزی سامانه تحت وب سوادآموزی باشد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه پس از بیان اخبار و تذکرات، گزارش تحلیلی از بسته تحول پیوند سواد و زندگی مراکز یادگیری محلی در سال ۱۳۹۹ توسط بازگیر مدیرکل دفتر برنامه ریزی دوره‌های سوادآموزی ارایه گردید و اعضای شورا در این خصوص اظهارنظر کردند.

محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: حجم ابلاغی سال ۱۴۰۰ به استان‌ها براساس یک سری پارامترها و شاخص‌ها بوده است و در برآورد حجم به اهداف کمی برنامه ششم، برنامه ریشه کنی بی‌سوادی، عملکرد استان‌ها، پیشنهادات رسیده از معاونین سوادآموزی استان‌ها و… توجه شده است و تلاش کردیم تا با در نظر گرفتن تمامی شرایط و ظرفیت‌های استانی حجم فعالیت را تهیه و به استان‌ها ارسال کنیم و لذا علی رغم همه این موارد لازم است نسبت به رفع هرگونه شبه و سئوال معاونین سوادآموزی استانها، واحد تخصصی (امور آموزشی) با گفتمان، تعامل و برقرار ارتباط اگر مشکلی هم هست رفع و رجوع شود.

رئیس سازمان در بخش دیگر از صحبت‌های خود به ویژگی‌های گزارش ارائه شده پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در آینده نزدیک نوبت سوادآموزی برای ارایه گزارش تکمیلی در شورای راهبردی بسته تحول وزارت متبوع است. در تهیه گزارش به نیازها و سوالهای مطرح شده در جلسه اول توجه شود و یک گزارش جامع عملکرد و اثر بخشی اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در فرآیند سوادآموزی تهیه و ارایه شود و در این گزارش بیشتر برجستگی‌ها و تمایزات این طرح با دیگر مراکز یادگیری محلی توجه شود و به چرائی وچیستی اجرای طرح پرداخته شود و سعی گردد موانع و چالش‌های اجرایی در یک سال گذشته احصا و پیشنهادات لازم برای بهتر شدن کارکرد این مراکز و توسعه طرح، بیان شود و بایستی در اجرای بسته تحولی به گونه رفتارسازی کنیم که سوادآموزی یکی از اولویت‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان باشد.

محمد زاده در پایان ضمن تاکید بر توسعه بسته تحولی طرح پیوند سواد و زندگی در سال جاری افزود مبنای ارائه هرگونه آمار از فعالیت‌های سوادآموزی سامانه تحت وب سوادآموزی باشد و تلاش کنیم اطلاعات سامانه در سطح شهرستانها با دقت بیشتر وارد شود و واحدهای تخصصی نظارت کنند تا آمار دقیق و صحیح از عملکرد سوادآموزی در سامانه تحت وب ارائه گردد و همچنین دفتر طرح و برنامه ساماندهی منابع و تجهیزات مراکز یادگیری محلی را در دستور کار خود قرار دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز