خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اعلام محورهای مواصلاتی مسدود/ رانندگان قبل از سفر وضعیت آب و هوایی را استعلام کنند

اعلام محورهای مواصلاتی مسدود/ رانندگان قبل از سفر وضعیت آب و هوایی را استعلام کنند
کد خبر : ۱۰۵۶۲۶۸

سرهنگ شیرانی بیان کرد: در حال حاضر دو جاده اصلی کشور مسدود هستند؛ جاده شهداد به نهبندان استان کرمان مسدود و جاده خرم آباد به پلدختر نیز به علت عملیات عمرانی مسدود شده است، ولی سایر جاده‌های اصلی کماکان باز هستند.

"سرهنگ احمد شیرانی" رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار داشت: وضعیت تردد‌ها از ابتدای صبح امروز نهم فروردین سال ۱۴۰۰ در تمام جاده‌های کشور عادی است و در هیچ جاده‌ای تراکم و ترافیکی مشاهده نمی‌شود. 

وی اضافه کرد: مانند روز گذشته در محدوده تونل کندوان و جاده چالوس یک مقدار سنگینی بار ترافیک داریم که به دلیل کم ظرفیت بودن این جاده و همزمان شدن سفر برخی افراد است. 

سرهنگ شیرانی درباره وضعیت سایر جاده‌های اصلی کشور بیان کرد: در حال حاضر دو جاده اصلی کشور مسدود هستند؛ جاده شهداد به نهبندان استان کرمان مسدود و جاده خرم آباد به پلدختر نیز به علت عملیات عمرانی مسدود شده است ولی سایر جاده‌های اصلی کماکان باز هستند. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت:  طبق آخرین محدودیت‌های اعلام شده، تردد به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی نیز افزایش پیدا کرده است. بنابراین مسافرانی که در این شهرها حضور دارند تا ۷۲ ساعت طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا فرصت دارند از این شهرها خارج شوند و از زمانی که این خبر اعلام شده، ورود به شهر‌های قرمز و نارنجی برای پلاک‌های غیر بومی ممنوع است. 

شیرانی درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور گفت: با توجه به پیش بینی‌های اعلام شده وضعیت جوی جاده‌ها در برخی از استان‌های کشور وضعیت ناپایداری است. برهمین اساس شرایط سفر مناسب نیست اما اگر سفر ضروری پیش آمد، رانندگان  باید وضعیت آب و هوا را استعلام کنند و با آمادگی بیشتر به جاده بیایند زیرا احتمال بارش‌های پراکنده و وزش‌های شدید وجود دارد. 

وی تاکید کرد: ضرورت دارد رانندگان چه در خودروهای شخصی و چه در خودروهای عمومی حتماً کمربند ایمنی خود را ببندند. به ویژه رانندگان اتوبوس به همراه مسافران قبل از حرکت باید نسبت به بستن کمربند ایمنی خود دقت لازم را داشته باشند. 

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیان کرد: ۶۳ درصد از تصادفات جاده‌ای در فاصله ۳۰ کیلومتری جاده‌ها رخ می‌دهد. این نشان می‌دهد که در ۳۰ کیلومتری جاده‌ها یا رانندگان دارای خواب آلودگی و خستگی هستند و یا تابلوی ۳۰ کیلومتر مانده را که می‌بینند تصور می‌کنند به مقصد رسیده‌اند و آن اهتمام لازم را برای رعایت قوانین و مقررات ندارند.

شیرانی در پایان تاکید کرد: رانندگان محترم تا زمانی که در حال رانندگی هستند باید کل مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند. باید همه تلاش کنند با توجه به افزایش تصادفات در روزهای اخیر با احتیاط کامل، با سرعت مجاز، بستن کمربند ایمنی و رعایت نکات لازم تصادفات را به حداقل برسانند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز