خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی بررسی نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و جامعه برگزار شد

نشست تخصصی بررسی نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و جامعه برگزار شد
کد خبر : ۱۰۵۲۹۰۳

نشست تخصصی بررسی نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و جامعه با حضور رئیس کل سازمان سازمان نظام پرستاری کشور و مسئولان؛ معاونت پرستاری، انجمن ملی پرستاران جامعه نگر، مدیران مراکز هوم کر شهر تهران و برخی از اعضا هیات علمی به صورت مجازی در سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

به گزارش  ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در ابتدای این نشست، حمیدرضا عزیزی معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری با  تبریک حلول ماه شعبان و تبریک پیشاپیش سال و قرن جدید؛ در ابتدای جلسه یاد و نام شهدای مدافع سلامت به ویژه شهید طالبی عضو سابق شورای عالی نظام پرستاری که در حوزه پرستاری جامعه نگر و برنامه های جهادی فعال بودند یاد کرد.

عزیزی گفت: در این نشست در نظر داریم فرصت ها و چالش های پرستاری جامعه نگر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا بتوانیم نقش موثر مراکز پرستاری را در بحران کرونا و توسعه آن در دوران پسا کرونا را بررسی کنیم. 

عزیزی ادامه داد: نقش مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل و در جامعه بسیار موثر و رهگشاست و این مراکز در دوران کرونا حداقل به ۵۰ هزار نفر از هموطنان عزیزمان که مبتلا به ویروس کوید ۱۹ بودند خدمت ارائه کردند.
وی افزود؛ حدود هزار مراکز هوم کر به صورت فعال در سطح کشور فعال هستند که استان تهران با ۲۰۰ مرکز بیشترین مراکز را دارد و بعد از آن استان های خراسان رضوی، کرمان، اصفهان و فارس به ترتیب بیشترین مرکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل دارند.

معاون توسعه سازمان نظام پرستاری اظهار داشت؛ این مراکز توانستند خدمات موثری در زمینه بهبود بیماری و کاهش ورودی های بیمارستان داشته باشند و کمک شایانی به مراکز درمانی و جامعه شد، بنابراین باید در نظام سلامت در مسیری گام برداریم که ساختار این مراکز تقویت و فرهنگ پرستاری جامعه نگر فراگیرتر شود.
دبیر شورای عالی نظام پرستاری کشور همه مجموعه های موجود در حرفه پرستاری را به کار تیمی هماهنگ و موثر برای تقویت این مراکز از جمله اصلاح تعرفه ها، پوشش بیمه ای و ورود جدی به عرصه سلامت دیجیتال و هوشمندسازی خدمات با استفاده از اینترنت اشیا و... دعوت نمود.

اعضای دیگر کارگروه مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری در منزل به صورت مجازی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند و برخی از مدیران از طریق نشست برخط در بحث مشارکت کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز