بر اساس پژوهش دانشگاه تهران:
نتایج کیفیت آموزشهای مدیریت بالندگی حرفهای دانشگاه فرهنگیان اعلام شد
بر اساس پژوهش دانشگاه تهران، نتایج کیفیت آموزشهای مدیریت بالندگی حرفهای دانشگاه فرهنگیان مثبت ارزیابی شد.
به گزارش ایلنا، رضا کچوئیان، از پژوهش و نمونه گیری تصادفی انجام شده توسط جمعی از پژوهشگران دانشگاه تهران بر روی کارکنان دانشگاه فرهنگیان استان زنجان در دورههای آموزشی برگزار شده توسط مدیریت بالندگی دانشگاه خبر داد و افزود: هدف از پژوهش انجام شده تبیین اثربخشی آموزشهای بالندگی حرفهای در چهار مولفه ارزیابی زمینه، درون داد، فرآیند و برون داد بر عملکرد شغلی اعضای هیات علمی، مدیران و کارکنان دانشگاه است.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به نتایج پژوهش انجام شده و تاثیر مستقیم و مثبت آموزشهای بالندگی حرفهای بر توانمندی کارکنان این دانشگاه خاطر نشان کرد: هریک از ابعاد کیفیت درون داد، کیفیت فرایند، کیفیت برون داد و کیفیت زمینه به ترتیب بیشترین تا کمترین اثر را بر توانمندی کارکنان دارا بوده است.
دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، از دیگر نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه تهران در بررسی اثربخشی آموزشهای بالندگی حرفهای در عملکرد شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و ادامه داد: برگزاری ساختارمند آموزشهای بالندگی حرفهای فعالیتی هدفمند و اثربخش درون سازمانی به منظور توانمندسازی و افزایش مهارت در مدیران و کارکنان بوده است. همچنین اتخاذ تصمیمهای سازمانی، حل مشکلات کاری و افزایش بهره وری نیز از نتایج مهم پژوهش، اعلام شده است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، به سایر یافتههای این پژوهش اشاره و خاطر نشان کرد: پژوهش انجام شده با تاکید بر مفید بودن دورههای آموزشی، راهبردی سازنده برای ارتقای سطح علمی کارکنان، این دورهها را به منزله دمیدن جانی تازه بر پیکره سازمان میداند.
این مقام مسئول، ضرورت تشخیص نیاز، ارتباط محتوا با نیازهای شغلی و برنامه ریزی دورههای آموزشی به طور مناسب، نیازسنجی دورههای آموزشی چند مرحلهای در سطح ستاد و صف و همچنین برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص و روشن برای اجرای دورهها را از جمله مولفههای مهم مدیریت بالندگی حرفهای دانشگاه فرهنگیان در پژوهش انجام شده دانشگاه تهران اعلام و تصریح کرد: پژوهش صورت گرفته نیاز آموزشی را اساساً هر گونه کمبود و کسری در عملکرد کارکنان میداند که با برگزاری آموزشهای متناسب این مهم قابل جبران و اصلاح است.
وی، یادآور شد: از دیدگاه پژوهش صورت گرفته فرآیند آموزش و بهسازی با مشخص نمودن تعداد افراد، اطلاعات مورد نیاز، چگونگی ارائه و زمان مناسب از اهم اقدامات مدیریت بالندگی حرفهای معاونت نظارت به شمار میرود.
عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، انتخاب مدرس متخصص و آگاه برای دوره، پیش بینی و اجرای برنامه ریزی محتوایی و بودجهای دوره و فراهم آوردن امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی را از جمله شاخصههای مهم مدیریت بالندگی حرفهای در پژوهش دانشگاه تهران ذکر کرد و افزود: یافتههای این پژوهش، بیاتگر کاربرد روشهای فعال آموزشی این مدیریت به منظور ارتقای کیفیت آموزش است.
دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، تدوین سرفصل محتوای دوره با توجه به نیاز سازمان را از جانب مدیریت بالندگی حرفهای از نتایج مثبت پژوهش دانشگاه تهران اعلام و با اشاره به مشارکت حداکثری مشمولان دوره در این پژوهش تصریح کرد: پژوهش مذکور، این مشارکت را بیان کننده انگیزه و کیفیت فرآیند برگزاری دورههای آموزشی بالندگی حرفهای میداند.
کچوئیان، مشارکت مدیران در برقراری روابط انسانی، اهمیت دادن به آموزش کارکنان، استقبال از تغییرات و نوآوریها و اعتماد به نفس بالا را در راستای انجام امور محوله از دیگر یافتههای مهم پژوهش دانشگاه تهران عنوان و تاکید کرد: ارتقای آگاهی و مهارتهای کارکنان از فواید اثرگذار آموزش دورههای بالندگی حرفهای دانشگاه فرهنگیان در این پژوهش است. چرا که در مطالعه انجام شده پژوهشگران دانشگاه تهران این مهم تسهیل کننده گردش شغلی کارکنان دانشگاه فرهنگیان بوده است. گردش شغلی نیز تغییر روحیه و تعامل و همکاری بیش از پیش کارکنان را به دنبال داشته است.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، در پایان برنامههای آموزشی و خردمندانه مدیریت بالندگی حرفهای معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان را گامی مهم در راستای افزایش عملکرد شغلی کارکنان اعلام و با قدردانی از زحمات فعالان این حوزه در خصوص پیگیری و تداوم همگرایی منتج به حصول بیشتر منافع عمومی دانشگاه اظهار داشت: برگزاری و ارزیابی دورههای برگزار شده تسریع کننده شناسایی نقاط قوت، کاستیها و همچنین دستیابی به روشهای پیشرفت و اصلاح امور آموزشی توسط مدیریت بالندگی حرفهای است.